petak, 31. kolovoza 2018.

Pismo exnuncija Carlo Maria Viganò (drugi dio)

[Crkva Presvetog Oltarskog Sakramenta u Hollywoodu. Jest, Viganò je jedan lažac, i njegova nakana je ocrniti "Papu Franju"]
Dok sam bio na ondašnjoj dužnosti, nisam bio upoznat da je Sveta Stolica poduzela bilo kakvu mjeru u vezi ovog slučaja nakon tužbe Nuncija Montalvo krajem 2000, kada je Angelo Sodano bio Sekretar Države.

Također, Nuncio Sambi je prenio Kardenalu Državnom Sekretaru Tarcisio Bertone memorandum sa optužnicom protiv McCarricka, koji je priložio svećenik Gregory Littleton iz biskupije Charlotte, sekulariziran zbog silovanja maloljetnika, uz dva dokumenta istog Littletona u kojima se navodila njegova tužna povijest kao žrtve seksualnog zlostavljanja počinjenih od ondašnjeg Nadbiskupa Newarka i od nekoliko svećenika i bogoslova. Nuncij je nadodao da je Littleton, nakon lipnja 2006, poslao ovaj memorandum kojih dvadesetorici osoba između civilnih i crkvenih sudskih autoriteta, policajaca i odvjetnika i da je tako bilo vrlo vjerojatno da se vijest pošalje u javnost. Molio je na osnovu toga, brzu intervenciju Svete Stolice.

Kao Delegatu Pontificijskih Predstavništava ovi dokumenti su mi bili uručeni 6. prosinca 2006. te sam napisao Opažanje u kojem sam izložio mojim pretpostavljenima, Kardinalu Tarcisio Bertone i zamjeniku Leonardo Sandri, da su djela pripisana McCarricku od strane Littletona bila tako teška i odvratna da su izazivala u čitatelju zbunjenost, gađenje, duboku žalost i gorčinu. Spomenuta djela su predstavljala zločine uvlačenja u moralno izopačene aktivnosti; poticanje na seksualnu izopačenost bogoslova i svećenika, ponavljanu i opetovanu sa više osoba; kaznu jednog mladog bogoslova koji se odupirao zavođenju nadbiskupa u prisustvu drugih svećenika; odrješenje suučesnika u nečasnim činima; bogohulnog slavljenja Euharistije sa istim svećenicima nakon počinjenih spomenutih djela.

U ovom mom Opažanju, koje sam uručio istog 6. prosinca 2006 moj prvom pretpostavljenom, zamjeniku Leonardo Sandri, predlagao sam mojim nadležnim sljedeća razmatranja i pravce djelovanja:

* Imajući u vidu da se mnogim skandalima već prisutnim u Crkvi u USA, može pridružiti jedan posebno težak u kojem je impliciran u prvoj osobi jedan kardinal,
* i da po zakonu, radeći se o kardinalu, prema kanonu 1405 § 1, n. 2, “ipsius Romani Pontificis dumtaxat ius est iudicandi” [Ekskluzivno je pravo Rimskog Pontifeksa suditi u stvari];
* predlagao sam da se prema kardinalu donese primjerna procedura koja bi mogla imati ljekovitu funkciju, za preduhitriti buduća seksualna zlostavljanja nevinih žrtava i prevazići preteški skandal vjernicima kojima sve ovo predstavlja, i koji unatoč svemu i dalje ljube i vjeruju u Crkvu.

Nadodao sam da bi bilo dobro da, već jednom, crkveni autoritet intervenira prije civilnog i, u mogućoj mjeri, prije nego što skandal dođe u medije. Ovo bi moglo vratiti malo dostojanstva povrijeđenoj Crkvi i poniženoj velikim brojem odvratnih ponašanja nekih od njenih pastira. U tom slučaju, civilni autoritet ne bi trebao više suditi jednog kardinala, nego pastira prema kojem je Crkva već donijela potrebne mjere, za spriječiti da kardinal, zlorabeći svoj autoritet, nastavi razarati nevine žrtve.

Moji nadležni su sačuvali ovo moje Opažanje od 6. prosinca, koje mi nikad nisu vratili uz odgovarajuću odluku.

Naknadno, između 21-23 travnja 2008, objavljena je na internetu, na stranici richardsipe.com, Statement for Pope Benedict XVI about the pattern of sexual abuse crisis in the United States [Izjava za Papu Benedikta XVI u vezi profila krize seksualnog zlostavljanja u USA], Richarda Sipe, koju je Prefekt Kongregacije za Nauk Vjere, Kardinal William Levada, prenio 24. travnja Kardinalu Državnom Sekretaru Tarcisio Bertone, i koju su mi uručili mjesec dana kasnije, 24. svibnja 2008.

Idućeg dana uručio sam moje Opažanje novom zamjeniku Fernandu Filoni, u kojem sam priložio i prethodno od 6. prosinca 2006. U zadnjem Opažanju pravio sam sažetak dokumenta Richarda Sipe, koji je završavao sa ovim tužnim i punim poštovanja pozivu Papi Benediktu XVI: “I approach Your Holiness with due reverence, but with the same intensity that motivated Peter Damian to lay out before your predecessor, Pope Leo IX, a description of the condition of the clergy during his time. The problems he spoke of are similar and as great now in the United States as they were then in Rome. If Your Holiness requests I will submit to you personally documentation of that about which I have spoken” ["Obraćam se Vašoj Svetosti s potrebnim poštovanjem, ali sa istim intenzitetom koji je motivirao Petra Damiana opisati Vašem Prethodniku, Papi Lavu IX, stanje klera njegovog vremena. Problemi koje je on izložio su slični i toliko bitni sada u USA kako su to nekad bili u Rimu. Ako Vaša Svetost to zamoli, mogu Vam priložiti osobno dokumentaciju na koju se odnosim"].


[Kardinal Tobin, jedan od spomenutih u Vivanovom pismu, dopušta 24. lipnja ove godina održati "prvu godišnju 'gay pride misu'". Misu je služio "disidentni" pro gay svećenik Alexander Santora. Jedna je stvar da ima svakakvih gnusnih grijeha, a drugo je da ih se ne kazni i da im se dopušta dičiti se istim kao da bi bili kreposti.]

Završavao sam ovo Opažanje ponavljajući mojim nadležnim da ja smatram da je potrebno intervenirati što prije oduzimajući kardinalsko zvanje McCarricku i nametnuti mu sankcije ustanovljene po Kanonskom Pravu, koje su također podrazumjevale sekularizaciju - lišavanje svećeničke službe.

Ni ovo drugo Opažanje je bilo odgovoreno. Bio sam vrlo zbunjen u odnosu na moje pretpostavljene zbog neshvatljivog odsustva mjera prema kardinalu, i jer i dalje nisam primao nikakvo priopćenje još od prvog Opažanja iz prosinca 2006.

Konačno sam znao sa sigurnošću, preko Kardinala Giovanni Battista Re, onda Prefekta Kongregacije za Biskupe, da je hrabra i dostojana Izjava Richarda Sipe imala željeni rezultat. Papa Benedikt je nametnuo Kardinalu McCarrick slične sankcije onima koje su sada nametnute od Pape Franje: Kardinal je trebao ići u bogosloviju u kojoj je živio, bilo mu je zabranjeno javno slaviti misu, prisustvovati javnim sastancima, dati konferencije, putovati, uz obavezu posvetiti se molitvi i pokori.

 [Kardinal Danneels, jedan od onih koji su bili iza promocije Franje]

Nema komentara:

Objavi komentar