neprijateljske ruke,
a nitko mu ne pomaže.
Neprijatelji to gledaju i smiju se
njegovoj propasti.
U krivnju je zapleten Jeruzalem;
zato posta ogavan." Tužaljke, 1: 7-8
"Ecclesia et Synagoga" (Crva i Sinagoga) ime je poznate skulpture koja se izdiže na pročelju Strasburske Katedrale,
kao jedne od naslikovitijih prikaza katoličkog shvaćanja odnosa između Crkve i Sinagoge. Svakako, odnosa koji je savršeno bio izražen umjetničkim radovima poput ovog dok se u Crkvi zvanično propovijedao katolički nauk gledi odnosa kršćanstva prema židovstvu. Statue su savršeni odraz katoličke teologije:
Prva s lijeva, koja daje dojam glavne uloge i protagonizma, jest prekrasna žena koja predstavlja Crkvu. Ona je okrunjena, nosi žezlo koje je u stvari križ, i kraljevski plašt. Ona hrabro gleda naprijed, kao netko tko ima veliku novost ponuditi svima: Evanđelje svijetu i Milost Sina Božjega kojom se čovječanstvu nudi pomirenje s Ocem u Duhu Svetom. Žena ima kalež koja predstavlja misnu žrtvu preko koje je Krist uvijek substancijalno prisutan u Crkvi, vječno se prikazujući Ocu i nudeći samog sebe za hranu i piće vjernicima.
S njene desne strane, nalazi se Sinagoga. Ona je zbunjena žena, koja ima povoj na očima: ne može da vidi jer ne želi vjerovati. Crkva gleda i na njenu stranu i očekuje od nje vjeru, preko koje bi mogla imati vječni život, ako hoće priznati svoju obnevidjelost. U ruci joj nije nikakvo žezlo, već skršeno koplje. Možda aluzija na koplje kojim je probodeno Srce Isusovo na Križu; u svakom slučaju skršena svjetovna moć. Nema plašta, ni krunu: ona nije kraljica, već je odbačena. U lijevoj ruci joj je pismo, koje joj skoro ispada iz ruke, jer nije u stanju shvatiti smisao tog pisma, i na koga cilja.
Dok je ovo statua Joshua Koffmana nazvana "Synagoga i Ecclesia u Naše Vrijeme", svečano izložena na američkom Saint Joseph's University, uz Franjinu svečanu i osobnu podršku 2015.
Ovdje je Sinagoga prva slijeva, ne više Ckrva kao prije. Uloge su se izmjenile. Obje žene su okrunjene, što znači da Sinagoga ne treba više Krista. Crkva s pažnjom gleda na Stari Zavjet koji drži Sinagoga, u nakani da je ova pouči. Sinagoga ne pokazuje toliki interes; ponovno, nije joj potrebno.
Skulptura je vjerna u duhu koncilskoj deklraciji Nostra Aetate kojom se prelomilo i dalo leđa katoličkom nauku kroz stoljaća. U duhu iste, reći će Ivan Pavao II pri svojoj prvoj posjeti rimskoj sinagogi da su "Židovi naša starija braća". Totalno udaljenje od Svetog Pisma i kršćanskog vjekovnog nauka, Tradicije i Magisterija.
Jer, sljedbenici Ane i Kajfe nazvani su "sinagoga sotonina" (Ap. 3:9), dok je "Ckrva stup i temelj istine" (1 Tim 3:15). Samo Crkva je primila i prosvjetljena je Duhom Svetim. Dok je od Sinagoge oduzeto ono što je trebala primiti vjerom u Krista; to im sami Isus Bog potvrđuje: "Zato vam kažem: Uzet će vam se Božje kraljevstvo i dat će se narodu koji donosti njegove plodove". I, Židovi koji se nisu htjeli obratiti na riječi i djela Onoga koji im je bio poslan za obraćenje kao kad Isus kaže kananejki dok ju je poticao na vjeru i ustrajnost "Ja sam poslan samo k izgubljenim ovcama Izraelove kuće (Mt 15:24)" i postati pravi Izrael, tj. kršćani, shvatiše da na njih cilja i odlučiše ga ubiti.
Cijela njihova montaža je prljava laž najamnika i nepravih pastira koji su izvršili judaizaciju "postkoncilske Crkve". Koliko god vikali, ne ćete istinu moći slomiti.
1.Iv2,22_23 Tko je grdni lazac , ako ne onaj koji nijece da je Isus Krist . Tko nijece Oca i Sina , taj je Antikrist. Tko god nijece Sina , nema ni Oca, tko priznaje Sina , ima i Oca.
OdgovoriIzbrišiNadalje je u 24 redku ovo jako bitno-A sto se vas tice , neka ono sto ste od pocetka culi ostane u vama. Ako ono sto ste od pocetka culi ostane u vaa , vi cete ostati u Sinu i u Ocu.
25 A ovo je obecanje koje vam je dao, zivot vjecni.
Razmotrimo li gornji tekst prvo se moramo upitati je li ovo sto sad slusamo od Crkve ono sto smo slusali od pocetka. Sigurno da nije. Pogledajmo samo datume izrade gore prikazanih kipova pa cemo vidjeti koji je stariji i koji odgovara Ivanovom nauku. Onaj koji odbacuje Tradiciju taj odbacuje ono sto smo od pocetka culi. A od pocetka smo culi ono sto je Tradicija. Zato onaj tko odbauje ono sto smo od pocetka culi i to ne ostane u njemu , taj ne ostaje u Ocu i Sinu. Taj sebi stvara nov nauk , i sto je najgore zeli od novog napraviti novu tradiciju. I to im je uspjelo kod onih koji zajedno s njima njecu da je Isus Krist jer povladjuju onima koji nijecu Isusa Krista. Takvi istina ispovijedaju usnama ali vjerom i djelima ne dokazuju. Dokaz tome je sto prihvacaju da su sve vjere iste i da ce se svi ljudi spasiti. ZloduhaAsiza imaju. Unutar Crkve rade crkvu , unutar Korablje korablju koje nema niti ce je biti. Ili jesi u njoj ili nisi. Noa nije gradio korablju jedan dan nego godinama upravo zato jer je Dobri Bog dao vremena ostalima da se obrate. Kad je kisa pocela padati bilo je kasno. Nije postojao nekakvi pomocni camac za spasavanje u koje su se utrpali neodlucni i neopredjeljeni. Mlaki , oni koji malo bi , malo nebi. Koji sjede na dvije ili tri stolice. Contra eclesia nulla salus. Misle neki u Onaj Dan reci Sinu kad dodje u svom sjaju sa vojskom ANdjela svojih - ovi su sa nama u Asizu molili. Obracaju se Onom i mole Onog koga nijecu. Onome kojem sada kazu da nije , a On je sam rekao da On Jest. Onome koji je dosao a oni drugog cekaju. Spasenje dolazi od Zidova , ali ono je vec doslo i tko Ga ne prihvati propada jer ne prihvaca Spasitelja. Vrata Arke kao i Crkve su godinama otvorena , Kad pocne biti ce kasno. Nece se gledati tko je Zidov , a tko Grk jer vise nema ni Zidova ni Grka, nego tko je Isusov. Tko Njega iscekuje i priznaje taj ce Ga prepoznati i Isus ce ga primiti. Tad nece vrijediti ni obrezanje ni porijeklo nego samo ljubavi obrezano srce koju sad imas prema Isusu.
Robelar