ponedjeljak, 16. srpnja 2018.

Arhitektura hrama odražava suštinu kulta

Novus Ordo reforma, ili bolje rečeno antireforma i progon i zabrana katoličkog kulta učinjen od Pavla VI 1969., stavlja čovjeka na prvo mjesto. Kult je okrenut čovjeku, za čovjeka. Oni kažu za "zajednicu" u kojoj se časti Bog. Ali riječi su jedno, a djela drugo. Djela odražavaju pravu bit stvari.

Zbog tog doktrinalnog preokreta, preokrenuta je i arhitektura hramova, ako se tako mogu nazvati. Nove Novus Ordo crkve su ružne, hladne, odbojne. Tamo čovjek treba da shvati misterij, što je nemoguće. Misteriju se klanja, i časti se Bog koji ga je dao. To je srž katoličkog kulta, i takav kult je nasilno izmijenjen.

Bog je zaboravljen i okreće se čovjeku. Zbog toga tolike priče o "solidarnosti" koje nikad ne daju ploda jer je darežljiv samo onaj čovjek koji odgovara Bogu kojem se klanja.

Zbog toga novi stil gradnje crkava, sve ružniji do ružnijeg. Nije čudo da sve manje ljudi idu u crkve. Bez stavljanja Boga na prvo mjesto, sve je drugo uzaludno.
Jedna crkva u Čikagu (Sv. Benedikta Afrikanca), dizajnirana za "narod":


Ni klecala ni ničega. Gubi se razlika između protestantskih sala i ovakvih "katoličkih" crkvi. Ne znam što je ovo, biće neka vrsta "svetohraništa".


Najveći problem svijeta jest ono što se događa u Crkvi. Jer kad je Bog uvrijeđen, ne možemo imati blagoslov za sve ostalo.

Broj komentara: 10:

  1. Hvaljen Isus i Marija!
    Ne bih htio nastavljati temu i prošlih objava, ali da bih mogao imatu sliku o vašem stavu, molim vas da mi napišete vaš odnos prema NO Misi i prema tridentskoj Misi. Na koje Mise idete, što u slučaju da nemate priliku ići na staru Misu (ako uopće idete na TLM) kako izvršavate nedjeljnu obvezu. Prema vašem stavu o papi Franji (kojeg ste jasno iskazali) pretostavljam da ste sedevakantist. Ne znam samo od kada po vama datira prazna stolica.
    Da ne tražim nešto što ne dajem: ja sam počeo čitati o staroj Misi 2009. kad je Tin Šipoš otvorio blog latinska misa. Odmah sam naslutio da je to pravo ali nisam imao priliku uvjeriti se u živo. Kad sam 2014. upoznao Bratstvo, patera Schmidbergera i njegove, bio sam siguran da sam na pravom mjestu. Do tada sam 20-30 godina išao na svakodnevnu Misu, kratko nakon toga idem samo na latinske Mise. U početku, dok još nije zaživila kapela sv. Jeronima u Splitu, znao sam odlaziti u Zagreb ali nisam išao na nove Mise. Nedjeljnu obvezu sam izvršavao čitajući staru Misu iz misala. Danas, već dvije godine, imamo kapelu u Splitu, imamo dva misnika i redovite Mise svaki vikend i za blagdane I i II razreda. (inženjer sam elektrotehnike, radim na izgradnji hidroenergetskih objekata, otac petero djece)
    Božji blagoslov

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Moji stavovi su komentirani posebno pod oznakom "liturgija".
      Odgovoriti ću Vam vrlo kratko. Ja ne mogu nametnuti nekome na koju će misu ići. Ali ima misa na koje sigurno katolik ne treba ići. Napr. kad neki biskup izričito tvrdi da protestanti se mogu pričestiti, kao što je slučaj kod već sedam biskupa u Njemačkoj. Osim kao minimalno ako se neki svećenik ne usprotivi tome.
      Kad neki svećenik javno brani neku herezu, tamo se ne može prisustvovati.
      Uglavnom surađujem sa mnogim katolicima koji su zabrinuti sa današnjom situacijom; sa nekim iz bratovštine, ali dosta malo; ponajviše i u dubini sa sedevakantistima.
      Moramo ljubiti sve; svatko ima svoj momenat, ove stvari nisu lake za shvatiti. Ja ne mogu suditi nekoga zato što ove stvari ne može provariti. Makar nešto se treba zahtijevati od svakoga. Pogledajte članak o Mariji Antoniji i njenom pogubljenju.
      Katolik ima obavezu ići na misu za Uskrs. Ove godine išao sam 900 km za biti na misi jednog od gore spomenutih svećenika.
      Dnevno molim tradicionalnu misu sam. Odem nekada na Novus Ordo da vidim prijatelje.
      Odem i nedjeljom gdje je misa pristojna ali se ne pričestim.
      Međutim, ovo što ja radim ne stavljam za zakon. Ja nemam autoritet u ovom pomućenom vremenu. Izvjesni sedevakantisti posustanu, uglavnom ponovno počnu ići na Novus Ordo. Nije lako živjeti vjeru na ovakav način.
      Čovjek se mora formirati u međuvremenu. Ipak, mislim da će doći vrlo brzo vrijeme kad će Bergoglio i "poskoncilska Crkva" prevršiti mjeru. Tada više ne će biti razloga za izvjesnu "uzdržanost" ako se može tako reći.

      Izbriši
  2. Svoj stav o sedevakantizmu utvrdio sam na osnovi knjižice „Služba i osoba Šimuna Petra“ napisane od rektora
    bogoslovije u Zeizkofenu patera Schmidbergera. Svi citati u navodnicima odnose se na tu knjižicu.
    Crkva je savršena organizacija jer ju je ustanovio sam Bog. Ustanovio ju je kao vidljivu s papom i biskupima
    kao svojim predstavnicima na zemlji. Vrlo ozbiljno djeluju Isusove riječi sv. Petru: Ti si stijena i na toj stijeni …
    Isus je dao papinsku vlast i primat za čitavu Crkvu. I još je rekao, vrata paklena ne će je nadvladati. Kad ne bi
    bilo pape i vidljive Crkve, posljedice koje bi nastale gotovo su nesagledive. Jedna od posljedica je da bismo
    posumnjali u Isusove riječi. Drugim riječima, sedevakantizam je najozbiljnija tvrdnja s najozbiljnijom mogućim
    posljedicom koju se ne mogu ni zamisliti.
    Zbog toga sedevakantizam se može temeljiti samo na apsolutno sigurnim činjenicama, nikako na tezama pa čak
    ako su ih postavili najbolji teolozi, a kamoli pojedinci laici. Po pravilima moralne psihologije, npr. lovac ne
    smije pucati ako nešto šušne u grmu dok nije potpuno siguran da se radi o divljoj svinji ili zecu.
    Mislim da svi vidimo kako papa Franjo vodi Crkvu. Stvar je vrlo očita. Ali slijedi citat: “U slučaju formalne
    hereza papa može izgubiti svoju službu. U tom smislu ne postoji obvezujući nauk Crkve. Ovo je pitanje vrlo
    složeno i teolozi već stoljećima raspravljaju o tome bez konačne i jasne odluke. Značajan dio teologa smatra da
    krivovjerje ipso facto ne dovodi do gubitka papinske službe. Billuart (+1757), jedan od najcjenjenijih teologa,
    piše: "Prema općem mišljenju, Krist nastavlja poredak na poseban način, čak bi dao jurisdikciju (vlast
    upravljanja) očito heretičnom papi, za opće dobro i mir u Crkvi, sve dok Crkva ne proglasi da je očigledno
    heretičan" (De Fide, diss. V, a. III, § 3, obj. 2). Ovaj stav dijele mnogi veliki teolozi, kao što su Banez, Kajetan,
    Suarez i Ivan od sv. Tome. Također se pridružuje Garrigou-Lagrangeu, jednom od najvažnijih teologa 20.
    stoljeća (De Verbo Incarnato, str. 232).“

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Pročitajte ovo:
      http://odostatogaistodublje.blogspot.com/2018/06/o-sedeprivacionizmu.html

      Izbriši
  3. Nadalje, daleko od toga da je lako dokazati formalnu herezu. Koji autoritet je mjerodavan službeno izreći
    formalnu herezu? Opet, teolozi nisu jedinstveni. „Neki teolozi vjeruju da to mogu učiniti okupljeni biskupi za
    papina života (Ivan od sv. Tome), drugi drže da samo slijedeći Papa ima potrebnu kompetenciju“.
    Prvi vatikanski sabor izrekao je dogmu, da po Božjem pravu, blaženi Petar u prvenstvu nad čitavom Crkvom ima
    trajne nasljednike. Sedevakantisti dolazi u sukob s nepogrešivim naukom Crkve.
    S druge strane, može se prigovoriti da je papinska stolica slobodna iza smrti pape. Ali cijela Crkva čeka novog
    papu. U međuvremenu, službene dužnosti leže na svim rimskim dikasterijama. Inače, najdulji rok
    sedevakantizma trajao je nešto više od dvije godine, kad je umro Pijo XII.
    Da đavao ima prste u sedevakantizmu može se zaključiti iz nejedinstva stavova. Neki tvrde da je papinska stolica
    prazna od smrti Pija XII., drugi od Koncila, drugi od uvođenja Novus Ordo Mise 1969. godine, drugi od
    događaja u Asizu ili od odreknuća Benedikta XVI. Stoga, predstavnici ovog uvjerenja, nisu suglasni. Zar ne bi
    bilo vidljivo svim pobožnim katolicima da papa nije papa. Ali mi smo kilometrima daleko od jedinstva po ovom
    pitanju; dakle, pretpostavka je pogrešna. Moj prijatelj Emil je križao pape redom i došao do Šimuna Petra. Sad se
    trenutno priklonio pravoslavlju.
    Pogledajmo također i plodove. Po broju iznimno mala skupina, potpuno podijeljena i bez prave misionarske
    revnosti. Njihova glavna djelatnost je kritika onih koji ne dijele njihove stavove. Kriterij za razlikovanje duhova:
    Dobro stablo donosi dobre plodove i ne može donijeti loše plodove. Dakle, ako su to plodovi sedevakantizma, to
    je pogrešno, jednostavno pogrešno.
    I za kraj riječi patera Schmidbergera. “Mi priznajemo papu Franju kao zakonitog nasljednika sv. Petra i molimo
    za njega tim više, što je njegovo crkveno usmjerenje zastrašujuće i zbunjujuće. Uostalom, Crkva nije naša crkva,
    već Crkva Isusa Krista, a papa je njegov predstavnik na zemlji. Kad dođe vrijeme, Gospodin će ga ili obratiti,
    kako bi ojačao svoju braću u vjeri, zato molimo, ili, providnošću, na sebi svojstven način, ukloniti ga s
    dužnosti.“
    Bb

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Sto ako novi promjenjeni tekst redenja svecenika nije valjan i samim time vise se ne rede legalni svecenici??

      Izbriši
    2. To je radikalni stav izvjesnih sedevakantista. Oni tvrde da se upravo to dogodilo i da zbog toga nema pretvorbe na tolikim misama Novus Ordo. Samo bi bile valjane mise FSSPX i sedevakantista koji bi primili sveti red od pravilno zaređenih (po predkoncilskom obredu) biskupa. Također bi bilo valjano ređenje kod istočnih katolika koji nisu promjenili obred.
      Ipak, takav stav da kažemo 100% ne podržavaju ni u FSSPX, već oni smatraju da je ređenje kod Novus Ordo implicitno valjano. Dakle, forma obreda nije u redu, ali kako se može pretpostaviti da se daje određeno značenje izvjesnim riječima... može se uzeti za valjano takvo ređenje.
      Ali onda oni odbacuju rizik takvog ređenja, i svećenicima koji žele surađivati s njima traže da se uvjetno zarede preko njihovih biskupa.

      Činjenica je da je nešto slično počelo kod anglikanaca. U početku, odmah nakon šizme, ređenje je bilo valjano. Ali s vremenom, u samu njihovu vjersku praksu počeli su uvoditi nove običaje koje je dovodilo u pitanje valjanost njihovog ređenja, plus nedostatak preciznosti u formi koju su koristili, i koja je bila promjenjena u svoje vrijeme. Tako je Lav XIII dogmatski potvrdio da njihovo ređenje nije valjano. Nemaju, dakle, valjanu pričest. Kad se oni pričešćuju, jedu obični kruh, ne Tijelo Kristovo. To je uglavnom i jedan od najvećih razloga sekularizacije Velike Britanije: njihovi sakramenti nisu valjani, i to se vidi u životu.

      Vraćajući se opet na poskoncilski period, to je po sedevakantistima (i ne samo njima, već i po FSSPX) razlog slabljenja vjere kod tolikih. Jer vjernici doista se ne pričešćuju.

      U svakom slučaju - makar ređenje bilo valjano, dopuštajući to nekako dragi Bog - ritual i praksa Novus Ordo slabi vjeru.

      Izbriši
    3. Stipane,
      Ako se ne varam ja sam s križanjem papa završio tamo negdje pred tisuću godina.
      Koliko sad znam, sv.Petar je rukopložio biskupe Antiohije, Aleksandrije i možda Rima, ali se nije nikad smatrao rimskim biskupom, nego apostolom.
      Da nisu apostoli smatrani običnim biskupima govori činjenica da sv.Pavao piše poslanice raznim gradovima u kojima već postoje biskupi, a biskupi nikad ne uzimaju autoritet biskupa drugim biskupima u njihovim biskupijama.
      Dakle, ako je sv.Petar bio rimski biskup, kako to da je sv.Pavao pisao poslanicu Rimljanima kad ovi već imaju svog biskupa - pastira?
      K tome ugled i prvenstvo u časti su imali rimski biskupi u Crkvi ne radi sv.Petra koji je u Rimu ubijen i pokopan, nego radi toga što je Rim bio dugo glavni grad Rimskog carstva.

      Izbriši
    4. Emile, Sveti Pavao traži dozvolu od Svetog Petra za propovijedanje nakon njegovog boravka u Arabiji, Djela Apostolska.
      Svi Apostoli daju Petru prvenstvo. Nasljednici Apostola, dok su Petrovi nasljednici imali priznanje prvih kršćana kao da bi imali Petra pred sobom.
      Papa Klement već u prvom stoljeću pravi red među korinćanima koji su posegnuli za njim.
      Sveti Augustin ističe: "Petar je govorio, rasprava je završena". I milijun daljih primjera.
      Vi postupate u suštini kao Luter koji odbacuje autoritet Pape "Što on meni ima što govoriti?". Svi heretici od reda su tako postupili.
      Teški je grijeh odbaciti upozorenje i nauk koji dolazi od Pape.
      Uz milost Božju položio bih stotinu života za Papu, jer je Kristov Vikar. I baš zbog toga, jer nakon Koncila vidim prekid, očiti prekid prema prijašnjem i vječnom, dižem glas protiv uzurpacije u ovom otpadničkom vremenu.
      Svi heretici su rekli "ja znam", u suštini "ja sam pametniji". To je oholost i oholost samo vodi u propast.

      Izbriši
    5. Sv.Pavao je to zatražio od sv.Petra zato što su se oni sreli, ne zato što je sv.Petar bio 'nezabludivi Kristov vikar na Zemlji' odnosno onaj tko ima vlast nad drugim apostolima.
      Nije li baš Gospodin Isus Krist na posljednjoj večeri, s pranjem nogu apostolima, pokazao kako se ne smiju uzdizati iznad drugih, pa niti iznad ostalih apostola?
      Potpuno sam uvjeren da bi sv.Petar s indignacijom odbio to što mu vi nudite - da je apostol nad apostolima.

      Izbriši