Ništa od toga. Sama struktura je promjenjena, te bit same mise otvoreno napadnuta. Ali ne samo struktura, već i sama čitanja su osakaćena. Koja čitanja? Sva ona "politički nekorektna". Zorni primjer imamo na misi za Tijelovo. Tradicionalni tekst poslanice Korinćanima jest:
1 ad Cor. xi: 23-29
Léctio Epístolæ beáti Pauli Apóstoli ad Corínthios.
Fratres: Ego enim accépi a Dómino quod et trádidi vobis; quóniam Dóminus Jesus in qua nocte tradebátur, accépit panem, et grátias agens fregit, et dixit: Accipite, et manducáte: hoc est corpus meum, quod pro vobis tradétur: hoc fácite in meam commemoratiónem. Simíliter et cálicem, postquam cœnavit, dicens: Hic calix novum testaméntum est in meo sánguine. Hoc fácite, quotiescúmque bibétis, in meam commemoratiónem. Quotiescúmque enim manducábitis panem hunc, et cálicem bibétis, mortem Dómini annuntiábitis donec veniat. Itaque quicúmque manducáverit panem hunc, vel bíberit cálicem Dómini indigne, reus erit córporis et sánguinis Dómini. Probet autem seípsum homo: et sic de pane illo edat, et de cálice bibat. Qui enim mandúcat, et bibit indígne, judícium sibi mandúcat, et bibit: non dijúdicans corpus Dómini.
Dok se ista poslanica skraćuje na čitanju u postkoncilskim misama, i to na vrlo značajnom mjestu:
Drugo čitanje 1Kor 11, 23-26
Kad god jedete i pijete, smrt Gospodnju navješćujete.
Čitanje Prve poslanice svetoga Pavla apostola Korinćanima
Braćo: Ja od Gospodina primih što vama predadoh: Gospodin Isus one noći kad bijaše predan uze kruh, zahvalivši razlomi i reče: »Ovo je tijelo moje – za vas. Ovo činite meni na spomen.« Tako i čašu po večeri govoreći: »Ova čaša novi je Savez u mojoj krvi. Ovo činite kad god pijete, meni na spomen.« Doista, kad god jedete ovaj kruh i pijete čašu, smrt Gospodnju navješćujete dok on ne dođe.
Riječ Gospodnja.
Nedostaju zadnja tri stiha, vrlo značajna:
"Stoga, tko god jede kruh ili pije čašu Gospodnju nedostojno, bit će krivac tijela i krvi Gospodnje. Neka se dakle svatko ispita pa tada od kruha jede i iz čaše pije. Jer tko jede i pije, sud sebi jede i pije ako ne razlikuje Tijela."
Ne samo to: u Tradicionalnoj Misi dolazi prije Evanđelja sekvencija Svetog Tome akvinskog, iz koje potcrtavam slijedeću rečenicu, koja potpuno odražava rečeno od Svetog Pavla:
"Sumunt boni, sumunt mali: sorte tamen inæquali, vitæ, vel interitus. Mors est malis, vita bonis: vide, paris sumptiónis quam sit dispar exitus."
"Blaguju ga i dobri i zli; ali s nejednakim rezultatom života ili smrti. Smrti za zle i život za dobre; gledaj kako ista hrana ima tako različite efekte."
Koji je cilj ovih novih čitanja? Pozvati sve na pričest, i da se ne pitaju previše da li su dostojni, ili ne. Već tada se pripremio teren za ove stvari što danas vidimo o pričesti rastavljenih i ponovno oženjenih, itd. Kao i potenciranje pričesti bez ispovijedi.
[Postkoncilska misa izuzetno potencira pristup misi kao svetoj gozbi. Istina je da je misa također Gozba Tijela i Krvi Gospodnje, ali suštinski je Žrtva Isusa Krista, Svećenika i Žrtve. Zbog toga svećenik koji služi misu u Osobi Isusa Krista biti isključivo muškarac. Nikad u Crkvi nije bio običaj - ni svakako u vrijeme Apostola - da žene daju pričest. Potencirajući misu kao gozbu, ispada "nepristojno" doći na misu i ne pričestiti se. Kao da - neki tako kažu - ideš na svadbu i ne želiš ništa okusiti. A da li će vjernik biti potrebno ispovjeđen, to je druga priča. (Tražene) posljedice su masovna pričest na misama. A, da ne to nekome smetalo, i da se ne bi previše pitao da li je dostojan doći na pričest... izbaciti ćemo neugodne rečenice iz poslanice Sv. Pavla.]
Iz čitanja je nakanski izbačeno bitno mjesto.
Masovnom pricescu se pumpaju statistike . Tako ce se neki zupnik pohvaliti da je lani u njegovoj zupi podijeljeno recimo 12000 pricesti. To je valjda neki pokazatelj uspjesnosti njegovog pastorala. Dalje bi od te brojke trebalo oduzeti npr., od toga 3976 nedostojnih. To je silna vojska onih koji jedu svoju osudu a ne znaju. Imaju opravdanje u svojim svecenicima koji ih hrabre na pricest a kad ih preispitas onda vele pa nitko mi nije rekao da je to grijeh. U manjim sredinama se ide na pricest zbog obzira , da selo ne prica. Nije sramota ne ici , nego ici nedostojno. Blazeno neznanje jer ce se od njih manje iskati.
OdgovoriIzbrišiJos je zgodnije cuti ovo , misu je predslavio NN u koncelebraciji sa 74 svecenika. Fantasticno.
Robelar
A i svecenici na ispovijedi imaju dvostruke kriterije i mjerila ovisno dal mu dodje neko u skupojenom odjelu sa prstenom na ruci iz vrha politike ili kakav sirotan iz naroda. Cijede komarca a prozdiru devu. Znam svecenika koji neda starcima na pricest jer u braku nisu otvoreni zivotu , a mladima koji mogu imati djecu tolerira otvorenost zivotu u neplodne dane. Licemjeri . Ne bio im u kozi.
OdgovoriIzbrišiRobelar
Ne znam kako starci mogu biti "otvoreni životu". Bolje nek ne glume Abrahama i Saru.
IzbrišiNe znam do koje godine starosti bi trebao u braku biti otvoren zivotu . Poslije toga valjda ne bi smio leci sa svojom zenom. Valjda ne ocekuju bebi bom od penzionera. Isto tako mladi bracni par koji ima jedno tj. prvo dijete staro tri godine je u grijehu jer ih je vec mogao imati troje. Otvorenost zivotu u neplodne dane nije nista drugo nego varanje Boga i umirivanje savjesti tj. zakonito grijesiti. Opcenito grijeh bluda je toliko prisutan kod nas da pricesti bez ispovijedi uopce ne bi trebalo ni smjelo biti. A sta je najvaznije to se ni ne ispovijeda jer je to necija intima i nije vise grijeh. Samozadovoljavanje, prekid spolnog cina da ne dodje do zaceca, kontracepcija, bludne misli, prevara supruznika kod spolnog cina zamisljajuci nekog drugog, perverzije u braku, pozuda za tudjim bracnim drugom, necedno oblacenje , ocijukanje na poslu, porno filmovi i pomagala, prostitucija, razvodi, istospolne veze i odobravanje i ko jos zna kakve gadosti. Dignite tepih pa pometite. Kad znamo sta je Isus rekao o onom tko samo pogleda zenu sa pozudom a kamoli ovakvo sto cini. A tek svecenici leglo gujinje. Izgaraju a nebi da se zene jer ne zele obavezu koju brak nosi, pa si kopaju jamu sve dublju. Sluzba im je paravan. Je li grijeh reci da od takvih ne bi ni na samrti pricest primio?
IzbrišiRobelar
S obzirom na bračnu čistoću, enciklika Pija XI Casti connubi i nagovor Pija XII su dosta jasni. Potrebno je imati opravdan razlog za općiti u neplodnijim danima.
IzbrišiPrva nakana braka je rađanje djece. Ali postoje i sekundarne svrhe, kao što je izbjeći bludu.
Ali ne može se ići prvo gledajući nešto loše, nego treba potencirati traženje i življenje čistoće.
1. Korinćanima 7,1Sada o onome što ste mi pisali. Dobro je čovjeku ne dotaći ženu.1. Korinćanima 7,2Ipak, zbog bludnosti, neka svaki ima svoju ženu i svaka neka ima svoga muža.1. Korinćanima 7,3Muž neka vrši dužnost prema ženi, a tako i žena prema mužu.1. Korinćanima 7,4Žena nije gospodar svoga tijela, nego muž, a tako ni muž nije gospodar svoga tijela, nego žena.1. Korinćanima 7,5Ne uskraćujte se jedno drugome, osim po dogovoru, povremeno, da se posvetite molitvi pa se opet združite da vas Sotona ne bi napastovao zbog vaše neizdržljivosti.1. Korinćanima 7,6Ali to velim kao dopuštenje, ne kao zapovijed.1. Korinćanima 7,7A htio bih da svi ljudi budu kao i ja; ali svatko ima svoj dar od Boga
OdgovoriIzbrišiPoštovani Robelar. Treba biti konkretan i to morate vidjeti sa odgovarajućom osobom. Ne znam da li se kod vas radi o sljedećem:
OdgovoriIzbriši1) Više od 50 godina.
2) Još u snazi.
3) Imate želju.
4) Niste sigurni da li općiti, ili ne. Ako općite, osjećate se krivim i tražite ispovijed.
Crkva poučava upravo po duhu riječi Korinćanima koje je naveo Stipe. Ako ste stariji, najbolje je izbjeći općenje. Ali ako to izbjegavanje može ići do većeg nereda, onda, s vašom suprugom u dogovoru bolje je da "da vas Sotona ne bi napastovao zbog vaše neizdržljivosti."
No, ne možemo našim snagama boriti se protiv napasti. Tu je potrebna milost, i Bog će vam je dati ako je ponizno tražite.
Navedena poslanica nigdje ne precizira da se imaju spolni odnosi bez da se zacme dijete. Takodjer ne veli ni da se mora. Takodjer se ne spominju godine , ni materijalno stanje supruznika , ni zdravlje .
OdgovoriIzbrišiRobelar
Naravno općenje ne može se koristiti kao antikonceptivno sredstvo.
IzbrišiAli svako općenje nema kao posljedicu začeće.
Je li grijeh opcenje ako je zena u menopauzi? Tu nikako covjek ne moze biti otvoren zivotu i ne moze biti zadovoljen uvjet novi zivot i iz ljubavi. Bas kao i otvorenost zivotu u neplodne dane.
IzbrišiKoliko znam, nema tu konkretnog stanovištva Učiteljstva o tom pitanju kako ga navodite.
IzbrišiS druge strane, nikad se ne zna apsolutno da li su dani neplodni. To jedno. Drugo, postoje druge nakane braka, a to je pomoći izbjeći blud.
No, mislim da je najbolje tada ne općiti. Molite od Boga milost na tu nakanu.
Ili su u grijehu oni prije ili poslije enciklike Humane Vitae? Billingsova metoda i sve druge odobrene od Crkve su grijeh jer legalno sprecavaju trudnocu.
IzbrišiNe mora biti tako.
IzbrišiIzraze katotaliban ili katotalibanski osobno prezirem jer su sročeni kako bi ponizili vjernike i Crkvu. Ipak, čitajući gornje komentare o tzv. životnoj radosti (kakva li pobožna eufemizma za bračnu spolnost!) u zreloj ili starijoj dobi i teološku razigranost (termin je moj) na tu temu, ne mogu se oteti dojmu o perverznoj fiksiranost dijela klera prema šestoj zapovijedi. Svi drugi grijesi kao da su nebitni! Slušajući moraliziranja vašeg tipa kao i iskustva ženskog roda s ispovijedi, koje se sastoje u nerijetkim svećeničkim zahtjevima da se spolni čin detaljno opiše u svim njegovim detaljima kako bi se u ispovjedaonici stvorila napaljujuća pornografska atmosfera i ponizila žena kao drugotno biće, običnom vjerniku se zgadi život. Svođenje spolnog čina isključivo na prokreaciju kao da ste preuzeli iz islamske teologije. Alah vas blagoslovio! Prohibicija spolnosti među ljudima zrelije dobi jedna je od najvećih gluposti koju sam čuo. Što se vas tiče što pedesetgodišnjak čini sa svojom zakonitom ženom! Ne želim reći da besposleni pop jariće krsti niti da ste katotalibani s početka mog komentara, zrnce samokritičnosti prepuštam vama. Ali se pitam kako je moguće da iz redova sodomističke, pedofilske i moralno raspuštene sotonističke svećeničke mafije koja se poput kancerogenog tkiva razmahala u Crkvi i iznutra je uništava, još uvijek netko ima snage ulaziti drugima u intimu bračne postelje. Gnjusno i idiotski!
OdgovoriIzbrišiFred
Nepravedno optužujete. Reći da je prvotna nakana braka prokreacija, nije reći da je to isključiva nakana.
IzbrišiŠto neki svećenici traže u ispovijedonicama, ulazeći u sporedne detalje ako je slučaj, to ovdje nije problem, niti se tretiralo.
U Islamu može i pobačaj, a osim toga nikakav im nisu problem izvjesne "seksualnosti".
Ništa nisam rekao osim crkvenog učenja, ali Vi kao da želite reći nešto drugo. Mislim slično, s druge strane, i Robelar napr. Zašto ne govorite konkretno ako vam je potreba?
Ja svakako to izbjegavam ovdje, makar govorili u anonimatu. Zato savjetujem razgovarati sa određenom osobom privatno.
Na koncu, nepravedni ste kad optužejete cijeli kler zbog izvjesnih pojedinaca. Da li se radi o nekom izgovoru?
Otidjite na ispovjed kod pet razlicitih svecenika dobit cete sest razlicitih odgovora. Kad bi se zivjelo onako kako uci crkva ne bi nam bio negativni demografski prirast. A opet tolike pricesti ako je to teski grijeh. Zar svi poslije drugog djeteta zaista zive u braku kao brat i sestra obdrzavajuci monasku cistocu. Odgovori na ispovijedi u rasponu od , zbog toga me nemojte gnjaviti to nije nista , pa do nedavanja odresenja jer se ne mislis popraviti. S tim da je prvi odgovor jednog biskupa. O predbracnoj cistoci mozemo samo lagati. Znam iz iskustva za takve svecenike koji gnjave mlade u suzama po sat i pol u ispovjedaonici ispitujuci i najsitnije detalje . Da ti se smuci.
IzbrišiRobelar
Vi živite čisto, imajući u vidu što smo rekli. Molite se za druge i upućujte ih konkretno i bez pretjerivanja, u zgodan čas.
IzbrišiNemojte potcjenjivati grijeh bludnosti. Sv. Pavao kaže da su svi drugi grijesi izvan tijela, ali ovaj zahvaća osobu na poseban način. Nije šala.
IzbrišiNitko ne kaže da se zaborave druge stvari; naprotiv. Čist čovjek i žena lako otvaraju oči za potrebe drugih.
Da, možda sam udario prežestoko prema kleru, iako imam jako loše mišljenje prema ljudima koji vode našu Crkvu i predstavljaju je u dnevnom pastoralu, ispričavam se onima koji žive čestito. Možda takvih ima, a možda i ne. Ne želim nikome sjedati na savjest, ali poznajući situaciju u našim sjemeništima zvuči mi nevjerojatno da postoji svećenik koji nije prošao neki vid homoseksualne inicijacije. O dvostrukim životima naših župnika i kapelana da i ne govorim, isto vrijedi i za posvjetovljene redovnike. Želite li da vam kažem ime hrvatskog biskupa koji ima ženu i dijete (djecu) u Rimu? Naravno da ga ja ovdje i sada neću javno razotkriti! Znate vi jako dobro i to puno bolje od mene tko je taj pobožni genije, ali i tko ga je u svojoj kriminogenoj čudi odabrao za biskupsku čast i posvetio. Sve je to javna tajna, ali se o tome ne priča. Svi se pravimo ludi. To je diskrecijsko pravo naše Crkve na opačinu i razvrat. Zato, nemojte ovdje ismijavati Abrahamu i Saru. To sam shvatio kao huljenje i osobnu uvredu. Ismijavaj svog rođenog oca i majku! Ne znam zašto ulazite normalnim kršćanskim bračnim parovima u postelju? Nije li propisivanje seksualnog ponašanja muža i žene, poput baljezganja o blagodati tzv. misionarskog položaja, farizejska hereza u našoj Crkvi (moj naziv)? Želja da se dostigne 613+7 židovskih naredbi i zabrana? Znate li da je seks u islamu, proučavao sam to pitanje, kombinacija molitve i bračne gimnastike? Mole se i obredno peru prije druženja u krevetu i svaki puta prije nove kopulacije. Vi svojim lažnim moralističkim prodikama i stvaranjem sumanutih pravila o tome kako i kada da čovjek mazi svoju zakonitu ženu kao da želite dostići Babilonski talmud i Kur’an. Svaka vam čast u toj sinkretističkoj nakani, ali to ipak nije vaš posao. U svojoj dokonosti odlutali ste daleko.
IzbrišiFred
Treba tražiti milost za živjeti čisto, i čistoća je veliki dar, i treba se tražiti. Ako se traži, Bog je daje, jer je već dao milost sakramentom braka.
IzbrišiNe treba tražiti izgovore za nečistoću. Nema tu komplikacija. Druge religije nemaju svjetlo kršćanstva, nema tu poredbe.
Vi se pitajte da li tražite izgovor za izvjesne stvari. Ne treba komplicirati.
I opet, ako se zna za tog i tog svećenika koji živi neuredno, treba to prijaviti na određeno mjesto, crno na bijelom, ne praviti insinuacije. To je velika pošast koju treba nadvladati.
IzbrišiKad sam jednom prilokom imao dokaz o neurednom ponašanju jednog svećenika, to sam prijavio nadležnoj osobi i svećenik je bio uklonjen.
Dokaz tome su i toliki pobacaji svaki dan. Oni koji ne zele djecu i sprecavaju ipak zatrudne unatoc svim mjerama da do toga ne dodje. Sa druge strane toliki parovi bi htjeli imati svoje potomstvo i pokusavaju ali bezuspjesno. Bog je gospodar zivota i smrti.
OdgovoriIzbrišiRobelar
Ef5,1-9 ,,Braco nasljedujte Boga kao predraga djeca i ljubite se kao sto je Krist ljubio nas i za nas se predao kao prinos i miomirisna zrtva Bogu. A bludnost ili kakva druga necistoca i skrtost neka se medju vama i ne spominje, kao sto dolikuje svetima. Tako ni bestidnost i besmislen govor ili nepristojne sale, sto sve nije na mjestu, nego radije zahvaljivanje. Znajte ovo i dobro zapamtite, nijedan bludnik ili necist covjek ili skrtac, jer su to idolopoklonici, nece imati bastine u Kristovu i Bozjem kraljevstvu. Da vas nebi tko zavarao ispraznim rijecima, jer zbog toga dolazi Bozja srdzbana na nepokornu djecu. Dakle, ne budite njihovi sudrugovi! Nekada ste bili tama, ali sada ste svjetlo u Gospodinu. Zivite kao djeca svjetla, jer plod je svjetla dobrota, pravda i istina."
IzbrišiRobelar
Ovako je govorio Sveti Ivan Zlatousti u svojoj homiliji .
OdgovoriIzbriši,, Zbog bludnosti neka svaki ima svoju zenu i neka svaka ima svog muza."1.Kor7,2 Dva su razloga zbog kojih je uspostavljen brak , da bismo zivjeli u cistoci i postali roditelji- zbog toga dvoga uveden je propis o cistoci. Kada se pojavila pozuda , pojavio se i brak s nakanom da iskorjeni bezakonje i uvjeri muskarca da prianja uz jednu zenu. Radjanje djece nije glavni razlog braka , nego se djeca radjaju po poslusnosti rijeci Bozjoj koja kaze ,,Plodite se i mnozite i napucite zemlju." Zato svjedoce svi oni koji su se vjencali , a nisu postali roditelji. Zapovjed o cistoci uvedena je radi toga, pogotovo danas, kako bi cijeli svijet bio ispunjen nasim potomstvom. U pocetku su svi bili raspolozeni imati djecu kako bi svatko iza sebe ostavio spomenik i produzetak svojega zivota. Buduci da uopce nije postojala nada u uskrsnuce , nego je vladala smrt te su svi koji umirahu smatrali da ovozemaljski zivot jednostavno nestaje , Bog je podario utjehu preko djece tako da je iza onih koji odlaze s ovoga svijeta ostavio djecu kao likove pune zivota , da se produzi njihova loza nakon sto preminu te kao vrlo veliku utjehu njihovim bliznjima i rodjacima. Kako bi shvatio da su ljudi doista zeljeli djecu , poslusaj kako Jobova zena jadikuje nakon silnih nedaca ,, Spomen ce se tvoj zatrti na zemlji , sinovi tvoji i kceri tvoje." Isto tako kaze Saul Davidu,,Zato mi se sada zakuni Jahvom da neces zatrti moga potomstva poslije mene i da neces izbrisati moga imena iz moga ocinskoga doma!" Ali sada, buduci ds nas na vratima ceka uskrsnuce i smrt je obescjenjenate hodimo ka zivotu boljem od sadasnjega , svaka je briga oko toga izlisna. Ako vec i ceznes za potomstvom, nudi ti se da zadobijes puno bolje i korisnije, ako imadnes duovno potomstvo , zadobit ces i bolju brigu u starosti. Brak postoji zbog jednoga razloga , a to je zato da se izbjegne bludnistvo, zbog toga je brak poput lijeka koji se daje. Ako vec ozenjen pozelis prionuti uz bludnice, suvisan ti je onda brak, nepromisljeno si se i uzalud ozenio i ne samo to, nego cinis i golemu stetu. Nije isto kada bludnici netko neozenjen i kada netko , ozenivsi se, iznova ide s bludnicama. To vise nije bludnicenje nego preljub. Koliko god cudno zvucalo ovo sto sam izrekao, ipak je istinito.
Robelar