subota, 11. svibnja 2019.

Zamka Benediktove tradicionalne mise

Benedikt XVI je dopustio 2007. svećenicima slaviti Tradicionalnu Misu. Nešto zbog čega su toliki "naprednjaci" napola poludili, uz obilno lučenje sline preko zubi i zakrvljenje očiju.

Onda, mnogi sigurno poželješe pokucati na vrata: "Ma stani malo, jesi li pri sebi? Zar hoćeš za Veliki Petak moliti da Židovi prihvate Krista? Jel to doista hoćeš? Jel baš tako?"

Bilo zbog tog (potencijalnog) kucanja, bilo zbog same Benediktove dosjetke i programiranja ako "kucanja" uopće nije ni bilo, iduće godine dolazi nadopuna odredbe: Mijenja se molitva za Židove za Veliki Petak.

Treba napomenuti da već Ivan XXIII mijenja tu molitvu, izbacujući iz nje pridjev "perfidni" (tvrdokorni) - perfidis Judaeis - ostavljajući samo "Oremos et pro Iudaeis". "Perfidni" nije pogrdan naziv. Etimologija te riječi znači (per+fide) "onaj koji ne odgovara vjerom koju bi trebao imati", jer su Židovi bili prvi koji su trebali vjerovati u Isusa Krista, i imali su sve uvjete za to. Predkoncilska molitva (u kojoj Ivan XXIII dokida riječ "perfidni") jest ova:

"Oremos et pro perfidis Iudaeis: ut Deus et Dominus noster auferat velamen de cordibus eorum: ut et ipsi agnoscant Jesus Christum Dominum nostrum.
Oremus.
Flectamus genua.
Levate.
Omnipotens sempiterne Deus, qui etiam Iudaeos a tus misericordia non repellis: exaudi preces nostras, quas pro illius populi obcaecatione deferimus: ut, agnita veritatis tuae luce, quae Christus est, a suis tenebris eruantur. Per eumdem Dominum nostrum.
Amen.
"

Što znači:

"Molimo također za perfidne Židove: da im Gospodin Bog Naš skine veo sa njihovih srca, da i oni također priznaju Našeg Gospodina Isusa Krista.
Pomolimo se.
Kleknimo.
Ustanimo.
Svemogući i vječni Bože, koji u svom milosrđu ne odbacuješ perfidne Židove: čuj naše molitve koje ti upravljamo za tvrdokornost onog naroda; da, priznajući svjetlo tvoje istine, koja je Krist, budu izbavljeni iz svojih tmina. Po istom Gospodinu.
Amen.
"
(Usput: nema većeg milosrđa prema Židovima od izraženog ovom molitvom.)


Već promjenjenu molitvu Ivana XXIII Benedikt XVI mijenja u:

"Oremus et pro Iudaeis: Ut Deus et Dominus noster illuminet corda eorum, ut agnoscant Iesum Christum salvatorem omnium hominum.
Oremus.
Flectamus genua.
Levate.
Omnipotens sempiterne Deus, qui vis ut omnes homines salvi fiant et ad agnitionem veritatis veniant, concede propitius, ut plenitudine gentium in Ecclesiam Tuam intrante omnis Israel salvus fiat. Per Christum Dominum nostrum. Amen"
."

Što znači:

"Molimo se također za Židove da im Naš Gospodin i Bog obasja srca, da prepoznaju Isusa Krista spasitelja svih ljudi.
Pomolimo se.
Kleknimo.
Ustanimo.
Svemogući i vječni Boće, koji hoćeš da se svi ljudi spase i postignu spoznanje istine koja proizlazi iz Tebe, dopusti po tvojoj dobroti da punina naroda uđe u tvoju Crkvu i cijeli Izrael bude spašen. Po Kristu Gospodinu našem.
Amen.
"

U pojašnjenju iz 2008. stoji: "formula (molitva) koja će biti čitana na Veliki Petak jest jednostavni poziv za moliti za Židove." Samo poziv? Znači, nije nužno. Jer izgleda ako se i ne odazovu, mogu biti spašeni. O tome je riječ, je li tako?

Dalje, vidimo da je Ivan XXIII dokinuo pridjev "perfidni", ali je još uvijek ostajala potreba obraćenja, "da i oni također priznaju Našeg Gospodina Isusa Krista". "Također" kao i bilo koji drugi narod, čime se označuje da Židovi više nisu izabrani narod, nego je to Crkva, u kojoj i Židovi mogu ući po obraćenju Kristu. Dokida se jednako izraz "da im Gospodin Bog Naš skine veo sa njihovih srca". Jer im taj veo smeta vidjeti Spasitelja.


Jednako nisu htjeli dopustiti molitvu da "budu izbavljeni iz svojih tmina".

Ove stvari, sjećate se, bile su označene na statui Crkva i Sinagoga na Notre Dame.



Zaključak.

Što je onda Tradicionalna Misa Benedikta XVI? Pokušaj da se zbuni tradicionalne katolike i da prihvate "barem nešto", da budu zadovoljni sa "daj što može", kao kad se hoćeš riješiti starih kola pa si zadovoljan i sa manje, samo nek ih odvedu. Pokušaj prikaza da je postkoncilsko i predkoncilsko vrijeme isto te isto, da je vjera ostala ista.

No, braćo, vidimo da nije.

Jednoj dobroj stvari je doprinijela Benediktova Tradicionalna Misa: mnogi su mogli vidjeti što im se ukralo. Te su počeli tražiti skriveno blago, prodajući sve samo da mognu kupiti nađeni biser.

Nema komentara:

Objavi komentar