srijeda, 6. ožujka 2019.

Memento pulvis es, et in pulveris reverteris. Mrtvljenje je uvijek dobro; oprezno sa velikim pokorama

 
Sjeti se da si prah, i da ćeš se u prah vratiti. Jako lijepa i snažna misao, dovoljna da nas prodrma i obrati.

Počinje sveto vrijeme korizme. Vrijeme koje možeš - i trebaš - jako dobro iskoristiti. Dozvoljavam sebi podijeliti s drugima par savjeta.

Pazi se velikih pokora. Jer vrlo lako mogu dati kao plod: oholost. Sam đavao ti govori: vidiš što radiš za Boga, vidiš kako se trudiš, pravi si svetac. Makar to ne rekao tako jasno, radi se o tome; o tome da budeš samodopadan. I tada si izgubljen. Radiš uzalud. Logično, vidiš razliku između sebe koji postiš, trapiš se, odričeš se ovog ili onog; dok drugi piju, puše, psuju, itd. Razlika je očita. A odatle i vrlo lako postaviti pitanje: tko je kao ti? I da u suštini budeš zadovoljan sam sa sobom.

Ne govorite mi: "ne, nisam ja takav". Ja sam to iskusio na samom sebi. Osamdesetih godina kad je počelo Međugorje, ja sam bio mlad čovjek koji se počinjao zanimati za ta ukazanja i "duhovnost". Impulsivan kao uvijek, počeo sam postiti o kruhu i vodi kroz godine. I u međuvremenu zapostavljao svoje staleške dužnosti, barem ih stavljao na drugo ili treće mjesto.

To je nered, a Bog je Bog reda i mira. I smirenosti, strpljivosti, blagosti. Dok sam ja ulazio u put fanatizma. Meni je bio zakon "što Gospa kaže u Međugorju", a sve ostalo iza toga. I ono prvo nikad nije moglo doći u pitanje. Ja sam izvršavao "Božju zadaću" posteći, moleći, hodočašćeći u Međugorje, a ostalo kad stigne i ako stigne.

To je karikatura od kršćanstva i potpuni promašaj. Gubljenje vremena od kojeg se čovjek, hvala Bogu, oslobodio malo po malo koristeći razum i vjeru koju je Gospodin dao Crkvi u poklad, i nije plod ovog ili onog ukazanja.

Tako sam upoznao i savjete Svete Tereze od Djeteta Isusa, koja je podavala veliku važnost običnom, svakodnevnom životu, življenom u svjetlu vjere. Kao i od drugih dobrih duhovnih pisaca. Poruku bi mogli sažeti u sljedeće: veliku pokoru mogu samo činiti izabrane duše, i uz strogo duhovno vodstvo. Dok mrtvljenje svatko može činiti, i to kroz cijeli život.

Mrtvljenje, samozatajenje vodi ka poniznosti, jer traži vlastitu svetost dok se oslobađa taštine tuđih pohvala.

Što je doista mrtvljenje?

Dati ću ti nekoliko primjera koje sam i sam naučio od drugih: ne žali se na vrućinu ili hladnoću; ustaj se uvijek u isto vrijeme; spavaj dovoljno ne previše; vježbaj se u strpljivosti; odjevaj se pristojno, ne privlačeći pažnju; otvaraj vrata tiho; ne budi bučan i neotesan; brini se za one oko tebe; nastoj ne govoriti o sebi nikad; budi zadovoljan svojom plaćom, makar u međuvremenu nastojao zaraditi više ako je potrebno, ali ne gubi mira ako se to ne dogodi;...

Tjelesno mrtvljenje: pij kavu bez šećera; ne jedi slatkiše osim voća ili meda kad si prehlađen; ne ostavljaj nikad ništa u tanjuru nakon jela (posebno ako sam sebi stavljaš); ne jedi žurno i ne pij naglo.

Na poslu nastoj biti najbolji radnik. Uvijek na svom mjestu, pa makar išao nekad na posao skoro bolestan. Raspituj se za život i okolnosti tvojih bližnjih. Nastoj im iskreno dati dobar savjet. Ali posebno prakticiraj da ih samo slušaš.

Trebaš imati duhovni rokovnik u kojem ćeš zapisivati tvoje borbe za naredni tjedan, mjesec, i godinu. Ono što ti uspijeva, i ono gdje manjkaš. Uspjehe, propuste i promašaje. Nove duhovne mete. Raspored vremena za pobožnost, obitelj, posao, prijatelje i sport. Napiši sebi listu uobičajenih mrtvljenja koju treba da provjeravaš s vremena na vrijeme.


Život nam daje najveće pokore. Tu treba izdržati križ što nam dolazi.


Pogledajmo na primjer sada Kardinala Pella u pritvoru. Provesti će tri mjeseca izoliran u zatvoru - nedužan - do iduće presude. 23 sata izolacije dnevno. Ne daju mu ni slaviti misu, jer "nije dopušteno imati vino u zatvoru". Liberali su okrutni koliko i komunisti.

Tako i tvoj život ima svoj zatvor, kojem se moraš suprostaviti kao pravi vjernik.

Broj komentara: 8:

  1. Napose zivite u postu, jer cete postom postici i uciniti mi radost da se ostvari citav plan koji Bog planira ovdije u Medjugorju.- Htjela bih da svijet moli ovih dana uz mene. I sto vise! Da posti strogo srijedom i petkom; da moli svaki dan bar krunicu: radosna, zalosna i slavna otajstva. - Danas vas pozivam da pocnete post od srca. - Zato vas pozivam, draga djeco, da molite i postite jos jace.Pozivam vas na odricanje za devet dana, tako da se s vasom pomoci ostvari sve sto ja zelim ostvariti preko tajna koje sam zapozela u Fatimi. - Samo molitvom i postom moze se zaustaviti rat.- S vama zelim obnoviti molitvu i pozvati vas na post, koji zelim prikazati svome sinu Isusu za dolazak novog doba, doba proljeca. - Danas vas pozivam da obnovite molitvu i post s jos vecim zanosom, sve dok vam molitva ne postane radost. Djecice, tko moli ne boji se buducnosti a tko posti ne boji se zla. Ponavljam vam jos jednput: samo se molitvom i postom i ratovi mogu zaustaviti, ratovi vase nevjere i straha za buducnost. ODAZOVIMO SE KONACNO NA GOSPIN POZIV A NE NA NASA MUDROVANJA.

    OdgovoriIzbriši
  2. Napose zivite u postu, jer cete postom postici i uciniti mi radost da se ostvari citav plan koji Bog planira ovdije u Medjugorju( 26.9.1985 ).

    OdgovoriIzbriši
  3. Htijela bih da svijet moli ovih dana uz mene. I sto vise! Da posti strogo srijedom i petkom; da moli svaki dan bar krunicu: radosna, zalosna i slavna otajstva (14.8.1984 ).

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. sve sam ja to proš'o, care. To može uprostiti osobe bez duhovnog vodstva.

      Izbriši
  4. Marija je naj sigurniji i naj kraci put prema Kristu.

    OdgovoriIzbriši
  5. Ne znam da li je netko komentirao "Marija je najsigurnije duhovno vodstvo", i mislio sam da je komentar ponovljen pa sam ga izbrisao.
    U vezi ovog treba reći: netko vidi nešto što se zove "Gospa"; ali ni on ni mi ne znamo da li je to doista Gospa. Ali duhovnika pred tobom ti vidiš i znaš da je tu. Bog je htio poučiti nas preko nasljednika Apostola, nepromjenjivom vjerom. Ne ukazanjima. Neko ukazanje može potaknuti na vjeru, ali rast u vjeri i koračanje jest klasični proces. Tebe trebaju promatrati dva ljudska oka, ovdje na zemlji, koja nisu tvoja. Bolje vide nego ti.
    Što "staromodniji" duhovnik, to bolji. Ne traži nekog da ti škaklje uši.

    OdgovoriIzbriši
  6. I pored duhovnika koji su uvijek bili prisutni, Bog je Gospu slao: Sv Dominiku ( krunica ), Sv. Simunu Stoku (skapular ), Sv. Katarini Labru-Pariz ( cudotvorna medalja), La Salete, Fatima, Akita, Garabandal i sada Medjugorje. Cijenim i rado citam sve sto pisete ali kad negativno pisete o Medjugorju, nemogu a da vam nekazem da ste u krivu. To me je svih ovih 38 godina prisustva Gospe uvjerilo. Zao mi je ako ste tako poceli sa porukama Medjugorja pa stali, to me podsjeca na rijeci iz evandjelja o sijacu. Nije kasno ni sad jer u zadnjoj poruci Gospa kaze, otvorite srce Isusu, nije vazno koliko godina imate. Ovo je milosno vrijeme i Bog mi jos dopusta biti sa vama. Dragi prijatelju poslije ovog milosnog vremena kada se tajne u Medjugorju procitaju doci ce nemilosrdno vrijeme ( mozda rat, glad, dokidanje svagdasnje zrtve, antikrist i.t.d.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ima istinitih ukazanja, ali ima i lažnih.
      Od dvije lažne monete najopasnija je ona koja više sliči originalu.

      Izbriši