utorak, 1. siječnja 2019.

Obaveznost redovitog učiteljstva i aktualni kaos

Papa Pio IX stavlja autoritativno do znanja u svojoj enciklici Quanta Cura (8/12/1864), o glavnim zabludama one epohe, tj. modernog vremena, jedan vrlo važan stav koji mora karakterizirati svakog katolika, nešto što je danas iz više sektora stavljeno u potpuni zaborav:

[Pio IX proglašava dogmu Bezgriješnog Začeća Marijina]

"Ne možemo preći preko drskosti onih koji, ne trpeći principe zdravog nauka, nastoje da se 'može odlukama i dekretima Apostolske Stolice, koji imaju za cilj opće dobro Crkve, i njeno pravo i disciplina, ukoliko se ne dotiču vjerskih dogmi i običaja, negirati pristanak i poslušnost, bez grijeha i bez ikakve povrede katoličke vjere'. Ova pretenzija je tako suprotna katoličkoj dogmi punine autoriteta božanski dana od samog Krista Našeg Gospodina Rimskom Pontifeksu za pasti, upravljati i vladati Crkvom, da nema tko to ne može vidjeti jasno i otvoreno."

Radi se o direktnom udaru na teologiju FSSPX prema kojoj nauk i smjernice nekog pape, ukoliko nisu dogma ili barem svečana definicija nekog vjerskog ili moralnog pojma, nisu obavezne slušati. Vidimo da za njih nije važeći ni dogmatski govor koji se koristi pri proglašenju nekog sveca, makar "svetost" određenih katolika dolazi pod upitnik pred mnoštvom kontraargumenata i nejasnih situacija. Nije važeće ni uvođenje ukidanja smrte kazne u Katekizam, protivno vjekovnom stavu Crkve o tom pitanju, itd.

Doista, mnogi mogu reći dobri katolici, ili barem zabrinuti za trenutnu dramatičnu situaciju u Crkvi, mogu vidjeti da se Bergoglia ne može slušati u premnogim stvarima. U razgovoru sa ne malo mislim dobrih katolika, kad otvoreno kažem pri spontanom razgovoru ukoliko uđemo malo dublje u tu temu, da ne vjerujem daklke da je Bergoglio Papa, čujem ne rijetko odgovor: "ah, i ja isto, ovaj s Papom nema veze".

Ne, nije to rijetko čuti. Jer ljudi vide da se ovog ne može slušati, ne treba nikakve posebne pameti za to.

Međutim, problem nastaje kad dođe pitanje: i što sad?

U FSSPX će ti reći: "jest Papa, ali ne slušaj ga u ovom, tom i tom". Neki dobri i zabrinuti svećenik na kakvoj župi će ti reći: "molim te ne pitaj me o tom". Dok ova ili ona skupina kakvih sedevakantista proglasi raznorazne "pape", što je možda još i nabizarnije i gore.

Postoji problem, vidimo ga... ali mislim da samo Bog može ovo riješiti. Molimo se, činimo pokoru, živimo sveto... i zazivajmo Boga da nam pomogne. Da on oživi suve kosti, On jedini koji to može, kako stoji u proroku Ezekijelu (Ez 37: 11-14):

"On mi reče: "Sine čovječji, ove su kosti sva kuća Izraelova. One govore: 'Kosti su naše posahnule; nada je naša prošla; nema ništa od nas.' Zato prorokuj i kaži im: Ovako veli svemogući Gospodin: 'Evo, ja ću otvoriti grobove vaše i vas, narode moj, izvesti iz grobova i dovesti vas natrag u zemlju Izraelovu. Spoznat ćete, da sam ja Gospodin, kad otvorim grobove vaše, i vas, narode moj, izvedem iz grobova vaših. Učinit ću da dođe u vas duh moj, da oživite, i naselit ću vas opet u vašoj zemlji. Tada ćete spoznati, da sam ja, Gospodin, to rekao i izvršio'", govori Gospodin."


4 komentara:

  1. Procitati ponovo citat koji ste stavili: “Ne možemo preći preko drskosti onih koji, ne trpeći principe zdravog nauka, nastoje da se 'može odlukama i dekretima Apostolske Stolice, KOJI IMAJU ZA CILJ OPCE DOBRO CRKVE, i njeno pravo i disciplina, ukoliko se ne dotiču vjerskih dogmi i običaja, negirati pristanak i poslušnost, bez grijeha i bez ikakve povrede katoličke vjere'

    Jasno je da gotovo sve koncilijarne odluke i enciklike nisu za opce dobro Crkve, prema tome, nema grijeha i povrede katolicke vjere onome tko se tome suprostavlja. Nadalje, zasto ovi teolozi ispod ovako govore, jer po tom principu spadaju pod osudu pape Pija IX?? Ako vi to mozete interpretirati kao napad na FSSPX, da li ja tu encikliku mogu interpretirati kao napad na ove teologe?:


    Theologian Sylvester Prieras, O.P. († 1523) “What should be done in cases where the pope destroys the Church by his evil actions?” and “What should be done if the pope wishes unreasonably to abolish the laws of church or state?” His answer was as follows:
“He would certainly be in sin, and it would be unlawful to allow him to act in such a fashion, and likewise to obey him in matters which are evil; on the contrary, there is a duty to oppose him while administering a courteous rebuke". 

    “Thus, were he to wish to distribute the Church's wealth, or Peter's Patrimony among his own relatives; were he to wish to destroy the church or to commit an act of similar magnitude, there would be a duty to prevent him, and likewise an obligation to oppose him and resist him. The reason being that he does not possess power in order to destroy, and thus it follows that if he is so doing it is lawful to oppose him.”

    “It is clear from the preceding that, if the pope by his commands, orders or by his actions is destroying the church, he may be resisted and the fulfillment of his commands prevented. The right of open resistance to prelates’ abuse of authority stems also from natural law.” (Dialogus de Potestate Papae)  


    Theologian Tommaso Cardinal de Vio Gaetani Cajetan O.P. († 1534): “It is imperative to resist a pope who is openly destroying the Church.” (De Comparata Auctoritate Papae et Concilio). Such a pope must be resisted, his policies opposed and prevented and true Catholic Faith and practice maintained. Resistance must be established and advanced. 


    Canonist and theologian, Fr. Francisco de Victoria, O.P. († 1546):
“According to natural law, violence may lawfully be opposed by violence. Now, through the acts permitted and the orders of the kind under discussion, the Pope does commit violence, because he is acting contrary to what is lawful. It therefore follows that it is lawful to oppose him publicly. Cajetan draws attention to the fact that this should not be interpreted as meaning that anybody whosoever can judge the Pope, or assume authority over him, but rather that it is lawful to defend oneself even against him. Every person, in fact, has the right to oppose an unjust action in order to prevent, if he is able, its being carried out, and thus he defends himself.” (Obras, pp. 486-7)


    Theologian, Francisco Suarez S.J. († 1617):
“If the pope gives an order contrary to right customs, he should not be obeyed; if he attempts to do something manifestly opposed to justice and the common good, it will be lawful to resist him; if he attacks by force, by force he can be repelled, with a moderation appropriate to a just defense.” (De Fide, Disp. X, Sec. VI, N. 16) 

     
    The Doctor of the Church, St. Robert Bellarmine, S.J. († 1621), wrote a treatise on the Papacy which was used as a basis for the definition of the limits of papal infallibility which was made at Vatican I. He wrote as follows:
    “Just as it is lawful to resist the pope that attacks the body, it is also lawful to resist the one who attacks souls or who disturbs civil order, or, above all, who attempts to destroy the Church. I say that it is lawful to resist him by not doing what he orders and preventing his will from being executed.” (De Romano Pontifice, Lib. II, Ch. 29)

    OdgovoriIzbriši
  2. Izgleda da Crkvu (ono malo vjernika što je ostalo, a nadam se da sam i ja medju njima) zaista samo takvo čudo može spasiti, da Bog oživi suhe kosti da to čudo bude takvo kao što je bilo kao prolazak kroz Crveno more, samo što ja takvo nešto ne očekujem jer ni to ne bi bilo dovoljno, i pored toga bi opet neki pravili zlatno tele nakon prve kušnje.
    Ali zato će Gospodin u najtežem trenutku, kada pakleni gospodar bude mislio da je pobjeda njegova i da je Crkva uništena poslati dva svjedoka, sv. Iliju i Enoha, neumrle svjedoke, da konačno svojim propovjedanjem, smrću i uskrsnućem posvjedoče tko je Bog. To će biti kraj ove agonije u dolini suza. Tko to ne dočeka mora živjeti od vjere pa makar u katakombama, jer Rimom (Vatikanom) vlada jedan piroman kao u vrijeme onog luđaka koji je spalio Rim i optužio kršćane za to zlodjelo da bi ih mogao istrijebiti.
    Ovaj današnji piroman spaljuje Rim i cijelu Europu i kršćanski svijet Istanbulskom i Marakeškom ideologijom i kako vidimo u Hrvatskoj taj pakleni plamen su već potpalili sluge koje pate od malokrvnosti kad treba braniti domovinu, ali zato su punokrvni kad treba potpaliti vatru-lomaču pod (barem deklarativnom kršćanskom) domovinom ideologijom koja dolazi iz muhamedanskih pandemonija.

    P.K.

    OdgovoriIzbriši
  3. Cudno mi mi je postovani urednice odkud kod vas tolika mrznja i neljubav prema FSSPXu. Ako trenutno imate pravovjernjiju skupinu koja iskreno u duhu tradicije radi za Boga , molim da nas prosvijetlite. Kopate po predvatikanskim odlukama i onda to kao pokusavate suprotstaviti FSSPXu koji se tih odluka najvise drzi. Ako li pak zelite optuziti iste za zajednistvo sa krivovjercima i modernistima , opet ste fulali adresu , jer i sami znate status Bratstva . Kad se vec pozivate na dokumente proucite Antimodernisticku zakletvu Sv. Pia X koja je osnov svecenika bratstva. Ona brise gornje navode. Takodjer , tu nas savjetujete da - postoji problem , vidimo ga, ali mislim da ga samo Bog moze rijesiti. Molimo se, cinimo pokoru , zivimo sveto...- sto FSYsPX cini od svog osnutka. Stvarno cudno.
    Usput slabo ste se dotakli proslave Bozica .
    Robelar

    OdgovoriIzbriši
  4. Mrznja? Jer razmišljam? Kad nešto vidim da nije u redu, to kažem i gotovo. A neke sedevakantiste sam ponajviše napao.
    Ako vidim da nisam u pravu, ispraviti ću se.

    OdgovoriIzbriši