petak, 13. travnja 2018.

Bog zove najbolje



Simpatično svjedočanstvo. Javier Olivera i Trinidad María Guiomar bili su zaručnici, oboje argentinci. Poznavali su se od djetinjstva, ali onda ih škola razdvojila. Ponovno su se sreli pred upis na pravni fakultet.

Javier je bio upravo stigao sa svog lutanja po Peruu, i onda bio dosta liberalno nastrojen, s napuštenom vjerskom praksom. Direktno je upitao Trinidad što misli o djevičanstvu prije braka. Iznenadio ga je bio njen odgovor. Njemu je čuvanje čistoće bila crkvena izmišljotina, ali ona mu je to pitanje obrazložila na vrlo jednostavan i dubok način, u potpunom skladu vjere i razuma. Našao se pred jednom ženo koja je znala odbraniti ono u što vjeruje, i usput je bila vrlo pametna... zavolio ju je.

Malo nakon toga su "pošli". Naše zaručništvo bilo je poput tolikih drugih, sjeća se Javier, ali smo nastojali posvetiti vrijeme kulturnom životu preko muzike, literature i filozofije. Čitali smo skupa knjige, izlazili bi na kavu. Imali smo grupu prijatelja s kojima bi išli na konferencije argentinskih katolika.

Ja sam počeo prakticirati vjeru, moliti, ići na misu nedjeljom. Sve dobrim dijelom zbog nje, prvo zbog Boga, svakako, ali preko nje kao instrumenta. Zajedno su molili krunicu i išli na misu.

Ali onda se desilo da se njen brat odlučio na svećenički poziv. To ih je nekako ponukalo - njih koji su već odlučili vjenčati se čim završe studije -, da se upitaju da slučajno i njih Bog ne poziva. To su tajno mislili napose, dok to otvoreno nisu priznali.

Nakon razlučivanja u duhovnom vodstvu kroz par godina... Javier se odlučio za svećenički poziv, i Trinidad za redovnički. Sada se zove Sor Marie de la Sagesse Trinidad.

P.S. Padre Javier je zagovornik Tradicionale Mise u Argentini. Dobar i hrabar povijesničar. Imam prepisku sa njim, ali ne mogu pisati o svemu.

4 komentara:

  1. Pozdravite ga u moje ime i moje obitelji. Onaj koji surađuje sa Bogom i traži Ga tome je Bog nagrada. Pitam dvoje mladih poznanika pošto je ona imala spontani pobačaj kad se misle vjenčati jer žive zajedno već sedam godina. Kažu prvo dijete pa onda vjenčanje. Pitam ih jel u crkvi , a oni meni , pa gdje drugdje. Primjer drugi , zove neka starija žena na radio Mariju i preporuča sebe i svog partnera u molitvu krunice. Spiker sasvim normalno s njom priča. Primjer treći , nakon školske ljubavi i življenja zajedno pod roditeljskim krovom u bludu , razilaze se i on dovodi drugu s kojom opet živi u grijehu. Sve se odvija pod krovom roditelja . Najbliža im je rođaka u časnama koja dolazi svake godine kod njih na odmor. Svaki grijeh bluda je u tijelu. Svaki odnos sa osobom sa kojom nisi u valjanom sakramentalnom braku duhovno te veže sa tom osobom.
    Br25,1 Dok je Izrael boravio u Šitimu , narod se upusti u blud s Moapkama. One pozivahu narod na žrtvovanje svojim bogovima...6 Baš tada neki Izraelac dođe i dovede k svojoj braći jednu Midjanku naočigled Mojsija , i na očigled sve izraelske zajednice , koja zaplaka na ulazu u Šator sastanka . Kad to opazi Pinhas , sin Eleazara , sina svećenika Arona , ustade ispred zajednice. uze koplje u ruku i pođe za Izraelcem u odaje , i probode ih oboje , Izraelca i ženu ; nju kroza slabine. Tako pomor Izraelaca prestade. A onih koji su od pomora pomrli bilo je dvadeset i četiri tisuće. Jahve reče Mojsiju : ,,Pinhas , sin Eleazara , sina svećenika Arona , odvratio je moj gnjev od Izraelaca , obuzet među njima mojim revnovanjem. Zato u svome revnovanju nisam istrijebio izraelskoga naroda...." Zanimljivo je kako Bog zna Pinhasa po imenu. Tako poznaje svakog tko se odazove u Njegovu službu. Nakon 2.VK opao je broj svečenićkih i redovničkih zvanja . U ovolikoj buci svijeta teško je i čuti da te Bog zove , a onda i odazvati se . Roditeljima je danas žao pustiti djecu u svećenike , a svi bi htjeli imati na župama mlade svećenike. Utješno je da se sve veći broj mladih odlućuje za tradiciju i da te zajednice rastu. Bogu hvala.
    Robelar

    OdgovoriIzbriši
  2. Ne zamjerite na ovom pitanju, iskreno pišem što me zbunjuje.
    Zašto je Bogu draže da ovo dvoje ljudi provede život zasebno, dok su jednako pobožni mogli provesti život zajedno i stvoriti divnu djecu? Ovako ispada, Bog zove najbolje, a oni lošiji žive u braku i stvaraju lošiju djecu. Zbunjuje me to i kod sv. Pavla - on bi najradije da svi mogu živjeti u celibatu, a tko ne može neka živi u braku. Opet ispada da se nove generacije trebaju stvarati iz lošijeg dijela populacije. A ako ćemo dugotrajno razmnožavati lošiji dio populacije, dobit ćemo degradaciju. Kao da čovjek svake godine ostavi sjeme od lošijeg paradajza i ponavlja proces godinama.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Nema zamjerke, shvaćam Vas, i drago mi je da slobodno postavljate pitanja koja mnogi misle.
      Bog hoće najbolje, jer na taj način on umnožava svoju milost prema svima. Onaj koji se oprijedijeli za celibat iz ljubavi Božje, jer ga je Bog zvao, biti će puno učinkovitiji za cijeli Narod Božji i cijeli svijet.
      Ali bitno je da Bog zove. Svakako da ima i izuzetnih vjernika koji su pozvani na brak, Bog ih sigurno hoće u braku. I takvi mogu biti izuzetni sveci, i bilo ih je u povijesti Crkve. Jednostavno: neophodni su.
      Glavno je razlučiti Božji poziv, a tu je svaka duša u posebnom odnosu prema Bogu. Ne možemo govoriti o nikakvom automatizmu, "ovo je bolje jer je takvo i takvo...". Ne, bolje je ako te Bog poziva na to. A kad odgovoriš, idi svom snagom.

      Djevičanstvo pak, uvijek je u Crkvi bilo na najistaknutijem mjestu. Samo djevci mogu imitirati na posebni način Isusa, Mariju, Josipa. Ipak, svi su pozvani na svetost, a ta svetost može doseći neslućen nivo i nevjerojatnu i Bogu dragu požrtrvnost i predanost kod ljudi van svećeničkog ili redovničkog staleža.

      Izbriši
    2. I nemojmo misliti da Bog ne može preko svoje nestvorene energije koja je i život svim živima, dati život sveti djeci loših roditelja.

      Izbriši