četvrtak, 18. siječnja 2018.

Ispravna neodobravanje-zabrana Biskupa Perića seminarima Mije Barade

Ne čestitamo Biskupu Periću na svemu što radi. Kad se 1.09.2017 čestitalo Bajram muslimanima, od strane katoličkih svećenika i "pravoslavnih", tu je bio i Don Željko Majić, generalni vikar Mostarsko-duvanjske biskupije. Jasno stoji da: 



"Don Željko je u ime biskupa Ratka Perića čestitao vjernicima današnji blagdan," što je odmah iza kao "malo ublaženo ili zasoljeno sa: "ali i poručio da će svi oni koji nose poruke suživota i zajedništva imati dobrog sagovornika u Katoličkoj crkvi."

Kako sam to već naznačio u određenom članku, velika je zabluda svećenika koji prihvaćaju Drugi Vatikanski Sabor na polju ekumenizma, crkvenosti i sl., što ih izlaže ovim stravičnim greškama. Pa zar ne vidite koja opasnost prijeti BiH upravo zbog Islama? BiH, Evropa i cijeli svijet? Gdje ima muslimana u dovoljnom broju i da se tamo može lijepo i mirno živjeti? O kojoj "religiji mira" je riječ? I ne samo na osnovu "prakse", već i same teorijske baze tog ideološkog sklopa. O tomo smo dosta govorili na ovom blogu. Dao Bog da se svi zavedeni Islamom mogu odmaknuti od te smrtne opasnosti za vječno spasenje.

Međutim, treba pohvaliti Biskupa Perića zbog njegovog traženja vjernicima da ne sudjeluju na karizmatskim susretima Mije Barade.

Biskup Perić navodi jednostavne razloge njegovog "savjeta", što je u stvari i zabrana, ali kako je to kod tolikih naših vjernika postala zabranjena riječ, biskup kao da mora moliti milost da ga se posluša. Srž navedenih razloga jest:

"Odgovoran za katolički nauk i svjestan da u ovoj mjesnoj Crkvi postoji dostatan broj kvalificiranih i zaduženih svećenika koji se redovito brinu o duhovnom, sakramentom i liturgijskom životu svojih župljana, ovim molim župnike i sve svećenike službenike ove Crkve, sve redovnike i redovnice i sve vjernike laike na području Mostarsko-duvanjske i Trebinjsko-mrkanske biskupije da ovakve oblike "duhovnih seminara" po hotelima, kinima i svadbenim salonima ne potiču, ne promiču i u njima uopće ne sudjeluju."

Dušebrižništvo pripada svećenicima. Tako bi trebalo biti u Crkvi. Duše se oporavljaju katoličkim naukom oslonjen na Sveto Pismo, Tradiciju i Učiteljstvo Crkve. To s jedne strane, s druge, Božjom pomoću preko sakramenata. To je Bog ostavio nama za pomoć. Pritišće te grijeh? Imaš ispovijed. Itd.

Ali produbimo malo u jednoj drugoj stvari. Zašto tolika privlačnost i moda karizmatskog pokreta? Karizmatski pokret počinje nekako u vrijeme uvođenja Novus Ordo Missae, tj. nove mise Pavla VI. Gubi se fokus Mise Žrtve Isusa Krista na Kalvariji; prebacuje se suština mise na koncept "gozbe". Struktura mise, čitanja, molitve, geste, odijevanja svećenika... sve živo izmenjeno je od vrha do dna. Centar se prebacuje na neki način na čovjeka, to jest na zajednicu. Vjernici osjećaju, mogu to opipati na neki način, da se misa "treba doživjeti". Misterij pred kojim se prije klanjalo, sada se "doživljuje", makar misterij izmiče.

Što se onda doživljava? Misa ostaje "prazna" na neki način. Ne malom broju vjernika postaje potreba za većim doživljajima, moraju "osjetiti oslobađanje" i druge vanredne zahvate.



[Video koji plastično predočava mnoga zastranjenja karizmatskog pokreta. Komentar zadnjeg minuta kao da bi bio protestantskog porijekla - možda -, ali ima dosta značajnih crta koja osvjetljavaju temu koju tretiramo.]

Po samoj dinamici stvari vjernici su gurani, olako prihvaćaju predavanja i poticanja da se "prepuste Isusu", da mu "dopuste da ih ozdravi", i sl. Pretražuje se po prošlosti individualaca, traži se od njih da "oproste samima sebi", da "traže izlječenje za ovu ili onu tjeskobu".

Drugim riječima, ljudi su izloženi napuštanju racionalne kontrole nad sebi samima. Ulaze u svijet jakih emocija i to im počinje goditi.

Nakon seminara, oduševljenje ne može trajati niti sat vremena. Osjećaju se kao mamurna pijanica. Ne mogu živjeti bez određene doze "duhovnog stimulansa". Život doživljavaju prvenstveno na sastancima, s braćom koji su kao i oni i koji ih razumiju. Život na seminaru je lijep, a tvoji ukućani te "ne razumiju". "Treba se moliti za njih". "Da i oni shvate".

Vjernik postaje tako ovisnik. Vrlo često se dogodi da nakon nekoliko godina takve dinamike osoba dođe u teške egzistencijalne probleme. Recepti više ne služe. Ne rijetko se desi i gubljenje vjere.

Drugim riječima, vjera kao jedna zdrava i objetkivna realnost dala je mjesto procesu "psiholizacije", svođenja vjere na čisto ljudski doživljajni fenomen. Vjera ili je gadno iskrivljena, ili se gasi.

Biskup Perić ima pravo. Čuvaj se karizmatske obnove. Formiraj se u vjeri i živi kreposno izvršavajući brižno male dužnosti svoje svakodnevice; imaj vremana za susjeda, za tvoje drage, znaj otkriti bol i staviti melem; vrijedan i neumoran radnik; sve malenkosti koje život čine velikima. 

24 komentara:

  1. Onaj koji je iskusio prisutstvo živoga Boga, zvali to Novim rođenjem ili kako Isus veli biti Nanovo rođen , kršten Duhom Svetim , odnosno spoznati da je Bog živ , ne može više živjeti kao prije. Takvome više nije dovoljno otići jednom u nedjelju na NO Misu i prekrižiti se prije spavanja. Te priče da sve imamo kod svećenika bi bile točne kad bi se svećenici pridržavali i htjeli služiti. Otiđite kod bilo kojeg od njih i recite da vas oslobode od lošeg utjecaja karizmatskog pokreta kako veli biskup Perić ili Mije Barade , Pavića , Lončara... , pe će vas lijepo otpratiti sa tapšanjem po ramenu . Reći će vam onu , idite i nasitite se , i obucite , a neće vam dati ni jela ni odijela. Tako je i sa ostalim. Ljudi idu tamo gdje je molitva učinkovita , gdje se nudi živi Isus a ne neka povijesna osoba , Isus koji i danas čini čudesa , oslobađa , lijeći , naučava ispravno . Kad bi se svećenici držali onoga što im je Isus naredio ne bi trebali ići kod laika karizmatičara. Kako živiš , tako i moliš i molitvu Bog čuje onih koji su NJEGOVI. A oni nek se upitaju kako žive , zašto im molitve ne prodiru u Nebo i onda nek ne osuđuju one koji Boga traže. I židovske su vođe branile da se ide kod Isusa i za Isusom . Bog uslišava kad hoće i koga hoće i kako hoće. Druga je stvar što CRKVA NEMA VIŠE AUTORITET DA BI UVELA RED I U KARIZMATSKI I SVAKI DRUGI CRKVENI POKRET , pa razni mešetari i samozvani iscjelitelji iznamljuju dvorane , Globus 30kn ulaz, i priređuju seanse bez kontrole. Da Crkva radi što bi trebala ne bi bilo ni jednog takvog , ni vračara , ni tarot majstora , ni vještica , ni raznih iscjelitelja koji mlate pare na lakovjernoj raji.
    Robelar

    OdgovoriIzbriši
  2. Zašto je vama uopće potreban čudotvorac iscjelitelj?
    I vi se usudite usporediti našeg Gospodina Isusa Krista s ovim lakrdijašima koji se blasfemično pozivaju na Duha Svetoga kao proročice koje su uspjele zavesti i velikog Tertulijana?
    https://en.wikipedia.org/wiki/Montanism

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Vrlo dobra Emilova opaska sobre Montanismo. Prevodim dio navedenog:

      "Montanizam je držao slična stajališta o temeljnim načelima kršćanske doktrine kao i Katolička Crkva, ali je nazvana herezom zbog Montanističkog uvjerenja u nove proročke objave. Bio je to proročki pokret koji je zahtijevao oslanjanje na spontanost Duha Svetoga i konzervativniju osobnu etiku. Uočava se paralelizam između Montanizma i suvremenih pokreta kao što su pentekostalizam i karizmatski pokret."

      Montanizam je pretpostavljam bio rezultat gnostičkog utjecaja na kršćane. U suštini, to je prisutno kod karizmatskog pokreta. Također je uočljiva veza između uvođenja Novus Ordo Missae i nastanka karizmatskog pokreta. Sam novi ritual gura vjernike u tu sferu.

      Izbriši
    2. Davno sam proučavao bliskost između tzv. karizmatskog pokreta s pentekostalizmom od kojeg je izravno nastao jer su pentekostalci 60-tih u SAD polagali ruke na katolike buduće karizmatike, pa do montanista i poganskih proroka. Zanimljivo je da su neki grčki poganski pisci opisali ove iste fenomene koje karizmatici nazivaju djelovanjem Duha Svetoga. Očito se radi o zloduhu. Kod muhamedanca je nešto slično u sufizmu i kod fakira.

      Izbriši
    3. To je očito nekršćanski fenomen. Smjesa gnosticizma i kršćanskih ideja. Kod nas nemoguće rasprostranjeno.

      Izbriši
  3. Mijo Barada je bio pomoćnik Ljubljanskoga egzorciste vlč Marijana Arhara(ostario čovijek)... imao je i svoju ulogu u biskupiji za vrijeme biskupa Franića...znam ga osobno a i puno je bolji i vijernik i karakter itd od mnogih pa i svih vas što pljujete po njemu... nije prorok bez časti doli u svome zavičaju i među svojima,ako su domačina Beelzebulom nazivali,koliko će više njegove ukućane...sudite a nemate odgovarajučeg znanja i iskustva o tome,svjesni ste da će te polagati račun Bogu za svaku suvišnu riječ....????? da su svi u našem narodu kao Mijo Barada...dobro bi nam bilo...i oni sami govore kako se vjera živi svakodnevno a ne od obnove do obnove ali ljudi kao ljudi slabo ih slušaju...

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Zašto ne sluša biskupa u biskupiji u koju dolazi kad je tako dobar?
      U svakom slučaju nije riječ o Baradi već o karizmatskoj obnovi (u kojoj i on učestvuje; pogledajte argumente).

      Izbriši
    2. Upravo tako!Na ovom blogu ima zanimljivih stvari, ali i farizejstine da te Bog sacuva!

      Izbriši
  4. biskup ima ovlast nad crkvenim prostorima a nad ostalima nema...pa ga i nije dužan slušati....ako ide u takve prostore,njegove duhovne obnove su mi donijele samo dobro...tko ima uši da čuje,neka čuje..

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ne. Biskup ima vlast nad vjernicima koji žele djelovati na teritoriju njegove biskupije. Barada i organizatori očito su neposlušni.

      Izbriši
    2. Evo malo besplatne karizmatske škole za početnike:
      Treba se večma pokoravati Bogu nego čovjeku.
      Idite po svem svijetu , navješćujte Kraljvstvo Božije , oslobađajte od zlih duhova , liječite bolesne.
      Ova će čudesa pratiti one koji uzvjeruju , na nemoćnike će polagati ruke i oni će ozdravljati , izgonit će zle duhove , govorit će novim (drugim) jezicima , zmije će uzimati rukama , ako popiju što smrtonosno neće im nauditi...
      Činit će te i veća djela od Mene jer Ja odlazim k Ocu.
      Gospodine vidjesmo jednog gdje u Tvoje ime izgoni zle duhove...Nemojte mu braniti jer tko nije protiv vas , taj je za vas.
      Ako je kraljevstvo nesložno , propada.
      Može li sotona sotonu izgoniti.
      Može li se služiti dvojici gospodara.
      Hoće li vam Otac dati zmiju ako ga zatražite ribu , ili kamen ako Ga zatražite kruha.
      Nitko nemože bez Duha Svetoga reči Gospodin Isus .
      Ni jedan biskup niti papa nema veću vlast nad Isusom.
      Podignimo ruke ,slavimo Gospodina. Aleluja.
      Robelar

      Izbriši
    3. Zaboravili ste: "Tko vas sluša, mene sluša".

      Ne, karizmatska obnova ne ide tim putem, već kršćanske pojmove miješa sa gnostičkim postavkama. Nije bliska apostolskom vremenu, već osuđenom montanismu.

      Izbriši
    4. Sad ste stvarno zafitiljili kako veli brat Emil koplje u grmlje. Sami ste me nazvali katolikom protestantom jer ne slušam papu kad nema Sana doctrina , a ovdje upotrebljavate Isusov citat kojeg vi sami prvi kršite bez ikakvog kriterija. Stvarno kontradiktorno.
      Svašta ću još ovdje naučit , ne znam od kud samo vadite sve te etikete za svakoga ponešto. Kak ste ono rekli da je FSSPX pod utjecajem francuza ? sve mi se pomotalo.
      Robelar

      Izbriši
    5. Prvo:
      Ako Vam netko, makar bio i legitimni Papa, zapovijedio učiniti neki grijeh (upravljanje Crkvom spada pod domen volje, koja nije bezgriješna; nauk je zagarantiran u slučaju pravog Pape), npr. ukrasti novac i dati ga Crkvi, to ne trebate slušati.

      Ali ako Vam nadležni u Crkvi zapovijedi bilo što, što spada u njegovu nadležnost, i nije grijeh poslušati - ne ići na ove seminare nije nikakav grijeh, dapače - , dužni ste to.

      Izbriši
    6. Ovo je potpuno u nadležnosti mjesnog biskupa.
      Naravno ako vjerujete da je Perić biskup mjesne Crkve u Hercegovini.
      I pobuna franjevaca protiv biskupa koja traje već pola stoljeća (a možda i duže) je isto nedopuštena u pravoj Crkvi.
      Biskup može izgubiti svoju stolicu kao i papa, ako postane heretik ili ako ga napusti mentalno ili tjelesno zdravlje.
      U prvom slučaju to se događa ipso facto, u drugom to riješava papa.
      Kad je heretik i carigradski patrijarh Nestorije ekskomuniciorao laika Euzebija koji se je javno mu suprostavio kad je ovaj rekao da Marija nije Bogorodica, onda papa nije poništio ekskomunikaciju Euzebija, nego je samo konstatirao kako je heretik Nestorije otpao automatski i iz Crkve i iz stolice carigradskog patrijarha te samim time Nestorije nije mogao nikog ekskomunicirati.

      Izbriši
  5. Ako vam biskup ili župnik ili papa zabrani da koristite darove koje vam je dao Duh Sveti na izgradnju Crkve , po vama treba talente zakopati i kad Isus dođe otkopati ih i dati bez zarade odnosno kamate. Ne , to nije poslušnost Isusu nego čovjeku koju podržavate od situacije do situacije kako vama paše. KOME JE PUNO DANO OD NJEGA ĆE SE PUNO I ISKATI. Onaj koji ima njemu će se još nadodati. Ne znam koliko ste vi i vaša ekipa istomišljenika sa bloga ljudi obratili , potakli na svakodnevno čitanje i življenje Svetoga Pisma , molitvu krunice , post , zahvaljivanje Bogu , slavljenje Boga... Jeste li ikada uopće bili u prilici konkretno moliti za nekog tko umire , za bolesno dijete , došli u razorenu obitelj alkoholom , jeste li molili kad za konkretnu ženu koja je pobacila , za osobu koja je u ezoteriji a nemože van ... Vjerujte kad se nađete u takvoj prilici nećete se pozvati ni na Perića ni na Bozanića , nego na Onog koji ima vlast nad svima nama , a to je ono Ime na koje se svako koljeno mora prignuti. Pa i zemaljskih autoriteta , milom ili silom. Da bi ušli u Duhovni rat treba vam puno puno više od etiketiranja po blogovima . Tada nećete moći reći osobi koju trideset godina drži đavao zarobljen , strpi se , danas je subota , trebaju mi dekreti i dozvole. Nego ćete se pozvati na autoritet koji vam je Isus dao i upotrijebiti svu opremu Božju da se spasi ta duša. A to sve ne možete ako ljubavi nema u vama. Prema Bogu na prvome jestu , pa prema bližnjemu kao samome sebi. Ako nemate Duha Svetog nemojte ni probati , jer na onom mjestu u Pismu lijepo veli , Sila Božija Ga je tjerala da liječi . Ako tvrdite da je to vrijedilo samo za ono vrijeme i samo za prve učenike , šta ću vam ja. Onima koji propadaju Isusov Križ je ludost , a nama sila koja spašava .

    Robelar

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Vi ne možete ne slušati redovitu hijerarhiju kad vam nalaže nešto na što ima apsolutno pravo.
      Vi ne možete propovijedati mimo biskupa, u unoj stvari u kojoj biskup ne tumači krivo.
      Ne možete priznavati biskupa i ne slušati ga.
      Recimo da ogromna većina mojih prijatelja ide na Novus Ordo. Ako oni drže da je taj i taj pravi biskup, ne mogu ga ne slušati. To je protestantizam. Nema tumačenja Sv. Pisma mimo Crkve.

      Izbriši
    2. Vi ste pravi protestanti , čak bez onog katolički . Kad vam paše onda priznate papu a kad ne onda ga nema. Kako se možete pozivati na biskupa i njegovu valjanost ako je zaređen od nevljalo izabranog pape , ili pape koji to nije , ili pape koga od pedesetih godina prošloga vijeka nema' Skačete sami sebi u želudac ,tonete sve dublje u nebuloze prevelikog znanja. Preporučam Litanije poniznosti više puta dnevno i svakako se truditi biti siromašan duhom.
      Robelar
      R

      Izbriši
    3. Stalno brkate pojmove. Jedan biskup ne mora biti zaređen od Pape, već od drugog biskupa. Valjanost svećeničkog reda ne ovisi o Papi, već od rituala koji se koristi.
      Crkva je uvijek priznavala valjanost pravoslavnih svećenika jer oni koriste katolički ritual iz prvog tisućljeća.
      Ne može se priznati Perić i ne slušati ga. Vaš način razmišljanja je "spontan" i ne katolički. Jednako idete kod FSSPX i kod karizmatika. Doista meni neviđeno.

      Izbriši
    4. Polaganje ruku unazad , od svećenika , preko biskupa i kardinala do kud bi nas dovelo? Ako je niz prekinut po vama su već davno pomrli pravovaljano zaređeni i biskupi i svećenici ,i živimo bez valjanih sakramenata jer nam ih nema tko udjeliti . A to opet vodi do tolike teorije zavjere jer uopće nema više krštenih na zemlji i svi ćemo propasti. Ovo više ne spada ni u najsmjelije scenarije nekog naučnofantastičnog filma. Na granici psihijatrije.
      Zar vi želite reči da članovi FSSPXa , odnosno njihovi sveti svećenici nemaju ni jednu karizmu ili ih ne bi smjeli imati, pa da bi dopušteno bilo ići kod njih.
      Opustite se i saberite. Zatvorite oči . Stavite se u prisutnost našega Gospodina Isusa Krista . On upravo propovijeda u kući carinika Mateja . Oko njega je mnoštvo grješnika , lopova ,bludnika , krivovjeraca ... koje Ga sa pažnjom sluša. I vi ste među njima . Od jednom nešto vas ometa i odvlači pažnju. Okrenete se i ugledate
      čovjeka u mekušasto odjevena , pravog vjernika kako mrmlja i govori : Kad bi ovaj bio pravi prorok ne bi se svračao u kuću grešničku , znao bi tko su ovi što ga slušaju , ne bi dao da Ga ova preljubnica dodiruje i suzama mu otire noge , znao bi da ovi karizmatičari rđavo mole i čuda traže i govore mu Gospodine , Gospodine. Taj pravednik odlazi i napušta carinikov dom. I vi ste u napasti da krenete za njim . No jedan ISUSOV POGLED KOJI STE NEHOTICE SUSRELI kao da vam je paralizirao noge. Ipak ostajete . I odjednom se začuje glas domačina Mateja , carinika . Kaže da će se popraviti, vratiti oteto , da će slijediti Isusa. Preplavljuje vas radost i vi trčite za onim pravednikom da mu kažete ovu radosnu vijest...
      Robelar

      Izbriši
    5. Ne znam koliko ću puta morati ovo ponoviti:

      1) Katolička Crkva je neuništiva, to je dogma. Ona sada postoji na svijetu, i postojati će do Drugog Dolaska Našeg Gospodina.

      2) To znači da će uvijek biti valjanih sakramenata.

      3) Ipak, točka 2) ne znači da nije bilo problema nakon Drugog Vatikanskog Sabora sa ritualima nekoliko sakramenata. Ti rituali će se morati poništiti, i s obzirom na svećenićko ređenje uvjetno se obnoviti u svoje vrijeme preko sigurno zaređenih biskupa. U Katoličkoj Crkvi nije samo latinski rimski ritual, postoje i ostali kao maronita u Libanu koji nisu mjenjali ritual. Kod latinskog rituala oni koji su zadržali predkoncilski su razne grane lefebvrista i tkzv. sedevakantisti.

      4) S obzirom na Biskupa Perića: on se odnosi svakako na stotine i možda tisuće vjernika koji ga priznaju, a ne slušaju. To je skandal. To nije katolički nauk ni duh.

      Izbriši
  6. Karizmatski susret, duhovna obnova - jesu li to sinonimi ili različite vrste okupljanja?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ne moraju biti isto. Karizmatici ih koriste u istom smislu, ali ima drugih institucija koje pod tim terminom podrazumjevaju duhovne vježbe u stardardnom smislu. Naizmjeničan raspored pobožnosti, duhovnih tumačenja i šutnje.

      Izbriši
  7. Mijo Barada ima pismenu zabranu od svog nsdbiskupa M. Barišića više od 20 g. Bio je upisao i teologiju u Makarskoj ali nije mogao biti poslusan učenjima KC i htio je neku svoju teologiju. Jer ima zabranu djelovanja od svog biskupa nikad nigdje ne smije uopce djelovati. I upravo ovaj neposluh odaje oholost i porijeklo njegovih darova koji su od sotone a ne od Boga.

    OdgovoriIzbriši