Pretpostavimo
jedno kraljevstvo u kojem je na mjesto kralja došao jedan uzurpator. Pravi
kralj prije svoje smrti imao je pravog nasljednika, ali taj nije uspio doći na
vlast. Morao se sakriti pred uzurpatorom i otići na sigurno mjesto. Kraljevi
vjerni podanici očekuju da će se pravi kraljev nasljednik vratiti, ali ga ne
poznaju. No, misle da će ga lako prepoznati već prema njegovom nastupu i
riječima.
Uzurpator očekuje
pojavak kraljevog nasljednika. Zna da bi mu on mogao ugroziti moć i položaj.
Kako izbjeći da se nezadovoljni podanici pridruže pravom kraljevom nasljedniku?
Evo ovako:
prikazaće nekog svog slugu za valjanog nasljednika, ili jednom od njegovih naužih suradnika. Taj će govoriti vrlo slično
onome što bi trebao govoriti pravi nasljednik, ali nikad ne će staviti u
pitanje lažni autoritet nametnika. Takvim kontroliranim otporom uzurpator će
osujetiti pokret otpora koji bi ga mogao svrgnuti. Nezadovoljni će imati svoju
razonodu misleći da čine ono što treba slijedeći kontroliranog pobunjenika. Ali
uzurpator će ostati na svom mjestu.
Biskup Schneider poučava katolike kako će svrgunti loše i heretične pastire. Ushićeni i
lakovjerni katolici misle da je to rješenje, zabaviti se prijedlozima Biskupa
Schneidera.
Ali Biskup
Schneider nije kažnjen od Franje, niti smjenjen, kad mnogi drugi za manje su
bili stavljeni van igre.
Biskup Schneider
je lažni i od Franje kontrolirani otpor. Franjo nastavlja na mjestu koje mu ne
pripada.
Nema komentara:
Objavi komentar