četvrtak, 29. ožujka 2018.

Franjo baci kamen, pa sakriva ruku; ali kamen leti

Na Veliki Četvrtak i Petak ne bi trebali ići za Franjom i komentirati njegove neprestane ispade i uvrede svakom vjerniku; kao i zbunjivanje tolikih labavih.

Kao da netko pusti kakvo nestašno i razigrano dijete u kontrolnu kancelariju nuklearne elektrane. Počne nesmetano dirati svu dugmad, i čovjeku se nakostriješi od muke: u konstantnom strahu si od eksplozije.

Tako nekako ide sa Franjom; svakako i puno gore jer biti na Svetoj Stolici je neizmjerna odgovornost, s dalekosežnim posljedicama.

Ponovno dakle Franjo i Scalfari, 93. godišnji ateistički "filozof" - baljezgalo i osnivač antiklerikalnog lista La Repubblica. Kaže Scalfari da mu je Franjo bio rekao u razgovoru (od toliko razgovora koji su preko mjere uzbudili tolike katolike; ali ti razgovori unatoč svemu tome i naknadnim "ispravljanjima", ponavljaju se i ponavljaju) da nema pakla, i da duše loših jednostavno "nestaju", dok dobri će imati vječno blaženstvo.


Objavljeni razgovor odmah je dobio odjek u drugim glavnim liberalnim medijima, kao The Times:


I onda, nekoliko sati nakon skandala, dolazi "ispravka" iz samog Vatikana:


Prema kojoj Scalfari bi to napisao "prema sjećanju", "plod rekonstrukcije", i ne radi se o "doslovnim riječima Pape".

Sve se uzburkalo, izlazi njegov razgovor u kojem niječe jednu od bitnih dogmi, o postojanju pakla i vječnom trajanju duša, a onda poslije kaže: "pa nije bilo tako".

A kako je onda bilo, što je točno rekao? To se upravo ne tvrdi. Dakle, "ispravka" iz Vatikana jest ustvari zamazivanje očiju: navodno se govori da to nisu Franjine riječi, ali se preskače ono bitno - ne navode se točno izrečene Franjine riječi.

Slične stvari sa Scalfarijem su se desile već par debelih puta. Radi se o ovom: stavi se bomba, a onda - nisam to bio ja.

A, da li bismo mogli, molimo vas, raspolagati sa kakvim snimkom rečenog? I, znajući za već ponavljane skandale, zašto se i dalje ide na razgovor sa takvim antiklerikalnim "filozofom", bez osvjedočenog snimka? Uostalom, zašto se uopće ide na razgovor sa nekim takvim?

Činjenice su ove: podsjetimo se da je General Isusovaca, Arturo Sosa, u jednom razgovoru rekao da je "đavao simbol stvoren od čovjeka". Poslije je bilo također riječi o kakvom "neshvaćanju u kontekstu onog što je bilo rečeno".

Ali Sosa i dalje ostaje na svom mjestu:


Način rada: pošalje se poruka, nakon toga ova se "ispravi". Ali se zna da će ona poruka nastaviti svojim putem.

Rješenje je da Franjo ne treba biti u nuklearnoj elektrani.

...

No, sjetimo se da je Veliki Petak. Kad se već malo govori o spasenju duše, naše glavne zadaće na ovom svijetu, podsjetiti ćemo se na nešto što je nekad bilo u prvom planu, kad bi ušao u neku crkvu. Izdano 1945:




Broj komentara: 15:

  1. Iv14,1 ,,Neka se ne uznemiruje srce vaše. vjerujte u Boga i u me vjerujte!"
    Ove noći kad Isus bi izdan bdijmo sa Onim koji nas je dokraja ljubio.
    Vidim te Kralju moj. O vratu ti štrik. Popljuvan. Izgreban . U jednoj rani. Gladan i žedan. Da , to je moj Kralj. Danas te Isuse želim gledati onakvog kakav si meni najsličniji. Jer takav si Isuse zbog mene i mojih grijeha. Oni su te takvim učinili. Hvala Ti što si ih uzeo na se i pomozi mi ustati da više ne griješim. Gledam Te Gospodine , stojiš tu pred menom i šutiš. Gledaš u mene . I ja gledam u Te. Na Tebi tek neka stara skrletna kabanica, Već davno van ljudske upotrebe , skinuta sa nekog rimskog vojnika. Možda je još samo služila kao pokrivalo za konje. Sva ogrubjela od blata, poderana i skrhla. Skrutila se bez nabora. Da , Isuse, sad Ti stojiš tu pred menom , samo ogrnut njome. Što da kažem nego Ti si i takav moj Kralj. Gledam Ti sada kosu , sljepljenu, mokru . Počupanu. Znojnu. Pada Ti na obraze . Sva je isprepletena i zamršena trnovom krunom. Nije to tek nekoliko grančica omotano u krug kako se prikazuje na uljepšanim slikama , da se neki mekušac ne sablazni i odbije Te. To je kao košnica, i žeže tako kao kad bi ju netko na glavu sa pčelama stavio. O Isuse , ne usudim se skinuti ju jer bi se nabo. Ne znam što učiniti. Ali znam Ti si i takav moj Kralj. Gledam Ti u ruci tek trsku. Popucalu i staru. Ne možeš se ni osloniti na nju. Ali kako piše, nečeš je prelomiti. Čudno je to žezlo , ali je to žezlo Tvoje moći. Vrednije i od zlata da je. Jer ga Ti držiš. Jer je u Tvojim rukama vrijedi . Da Isuse , Ti si i takav moj Kralj.

    OdgovoriIzbriši
  2. O vratu ti visi puknuti štrik. Svezan si bio kao pas. Vukli su Te za njega, a on ti se urezao otraga u vrat. Koliko je god star i ofucan izdržao je. Poslužio je svrsi. Sad tek visi preko Tvojih prsiju kao da im nićemu služio nije. Zaboravljen. Da isuse, Ti si i takav moj Kralj. Gledam Ti lice. Tek se nazire njegova ljepota nekada. Sasušena Krv. Zaljepljeno pljuvanjem. Pljunuti nekog u lice znaći poniziti ga i prezreti ga potpuno. Sve što taj je , ima i predstavlja. Skoro pa prokleti ga. Da Isuse , to si Ti prošao za mene. Za nas. Kako Te umiti , a da ne ranim izranjenog. Kako Te uljepšati ovakvog. Staviti Ti melem . Šminku. Ne Isuse , neću Te uljepšavati. Jer Ti si i takav moj Kralj. Izgreban si sav. Ali Ti si i takav moj Kralj. U jednoj si rani. Ali Ti si takav moj Kralj. Gladan i žedan . Neispavan. Preumoran. Bijedan. Bolan. Da Isuse Ti si i takav moj Kralj. Izgreban si sav. Posvuda. Što učiniti. Kako Ti pomoći , rane Ti poviti. Ne znam. Ali Ti si i takav moj Kralj. Gledam Te i shvaćam da si sav u rani. Nema mjesta gdje izranjen nisi. Kako Te primiti , zagrliti uzeti , a da za ranu ne dodirnem. Isuse , Ti si i takav moj Kralj. Usta suha. Zadnji si puta jeo i pio na posljednjoj večeri. Da bila je to posljednja Tvoja večera. I tad si nam se dao čitav. Isuse , Ti si zato moj Kralj.
    Da, to je moj Kralj. On je takav zbog mene. A i tebe. Pa uzmi Ga onda i ti. Priznaj Ga onda i ti. Zakralji Ga u svom životu. Amen.
    Marijo i Josipe , pomozite. Bože hvala Ti.
    Robelar

    OdgovoriIzbriši
  3. Povremeno pogledam na njuškalu prodaju knjiga jer tražim staro izdanje Biblije na latinskom.. Smješno je da su stavili ovakve molitvenike zajedno u rubriku religija i mitologija. Tako da se može naći hrpa smeća od najraznovrsnijeg new age do modernističkog krivovjerja. No svaka roba ima svoga kupca. Problem je što su stare pravovjerne knjige u jako lošem stanju a nikome se ne isplati napraviti pretisak za par ljudi koje bi to zanimalo i kad može na tiskanju nove knjige zaraditi. Imam jednu staru baku koja mi posudi takve stare knjige na godinu dana da se kako veli duhovno obogatim. Onda to malo poljepim i poravnam i sve uredno vratim. Potpuna je razlika u čitanju i razumijevanju od ovih novotarija. Kako reče jedan prijatelj , ništa mi nije jasna ova nova teologija.
    Robelar

    OdgovoriIzbriši
  4. A što možemo kad je nazabludivi Kristov vikar na Zemlji?
    Možemo se zapitati koliko je to istinito (da je on Kristov vikar i to nezabludivi), ne samo za njega, nego za bilo koga.
    Malo više o tome sam pisao ovdje:
    https://krugzemaljski.blogspot.hr/2018/03/pojacanje-jehovih-svjedoka.html

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Pobožno je mišljenje Sv. Bellarmina da Papa ne može pasti u herezu.
      Ako netko tko sjedi na Svetoj Stolici govori hereze, to je jer nije papa.
      Najverojatnije je da je, prema Buli Pape Pavla IV, takav već bio heretik prije izabranja za papu. Otprilike to vidimo za Franju.
      Papa nije nezabludiv bilo kada, već u određenim momentima, kada daje nauk cijeloj Crkvi, radilo se o redovitom ili izvanrednom magisteriju.
      Nikad u prvom tisućljeću nije se dogodilo da neki papa tumači krivo.
      Franjo ne bi prestao biti Papa na osnovu ovog razgovora sa Scalfarijem, već na osnovu svojih službenih dokumenata koje je već dao, i na osnovu svojih stavova prije izabranja.
      Dalje, makar se radilo i o privatnom mišljenju, gdje bilo koji papa može pogriješiti, i takvo mišljenje bi trebao ispraviti. Tako se dogodilo sa Papom Ivanom XXII početkom XIV stoljeća. Krivo se izrazio na tri propovijedi o blaženom gledanju pravednika - tvrdio je suprotno dotadašnjoj tradiciji, nakon toga se proglasilo dogmom da ne bi bilo više zablude -, i to je morao opovrgnuti pred samu smrt, makar nije naučavao cijeloj Crkvi.

      Izbriši
    2. Emile , upravo zato pročitaj Iv 14,1 . Uostalom nije mi jasan tvoj status . Zašto se zabrinjavaš rimokatoličkim Papom ako si prešao na pravoslavlje . Kakav si ti pravoslavac ako se brineš o rimokatoličkom Papi. Nadam se da si se uspio ispovijediti i da ćeš prisustvovati bogoslužju . Također pozivam i one koji još nisu da se ispovijede i o Uskrsu pričeste. Ti Emile nažalost to više nećeš moći u zajedništvu sa svim svojim precima i nama koji smo ostali vjerni Rimskom Papi i rimokatoličkoj vjeri. Valjda znaš da si ex catedra excomuniciran - Samo te Papa može pomilovati a pošto nemamo Papu kako tvrdiš nemaš šanse biti pomilovan . No koliki će vjernici ostati samo kod svog punog stola a gladni Boga , pričajuči svoje priće o krizi u crkvi , lažnom papi , krivom obredu .... Ja sam svoju dužnost obavio , ispovjedam se kod modernista a pričešćujem kod tradicionalista.
      Robelar

      Izbriši
    3. Ja mislim da se možete i ispovijediti kod FSSPX.

      Izbriši
    4. Kod FSSPXa se ne dobiva samo tako odrješenje.
      Robelar

      Izbriši
    5. Onda ne tražite nešto "lakše".

      Izbriši
    6. Svećenici nisu gospodari nauka i moraju biti blagi sa svojom pastvom. ( Sveti otac , papa Franjo )
      Robelar

      Izbriši
    7. Papa Franjo o ulozi ispovjednika: Oni su svjedoci milosrđa , a ne gospodari savjesti.
      Bez obzira o kojem se svećeniku radilo (pa i najtradicionalnijem FSSPXa) ako nema ljubavi i mudrosti Duha Svetoga , badava mu sve teološko znanje. Najlakše je reći ne smiješ više piti ,drogirati se, ne smiješ više krasti , ženu varati , tuči ...ne smiješ , ne smiješ .... Ako mu ne zna reči kako da nepije , ne krade , da izađe iz tog grijeha , nije ništa napravio. Reči mu samo to više ne smiješ nije dovoljno. No kako naći izlaz ako se ne moliš Duhu Svetom da ti On da prosvjetljenje kako pomoći ako ga ovaj nazove u pola noći i kaže napit ću se isl. Znamo onu propovjed bl. Stepinca o onom svećeniku koji više nije htio udijeliti odrešenje za isti grijeh i kako se je Isusova ruka iznad njega sa svetog Raspela spustila uz glas ,,Nisi ti za njega dao svoju krv. " Sveti padre Pio , sveti Leopold , sluga otac Antić ,imali su dar pročitati ljudska srca i u ljubavi uz oproštenje dati savjet kako da se izađe iz grijeha i više ne griješi.
      Robelar

      Izbriši
  5. Ne znam da li se šalite (neslano: tući ženu? Tucite teroriste ako hoćete nekoga tući), ili ozbiljno govorite.
    Ako vam je Franjo Papa, možete kako hoćete. Ali znate da tako nije ispravno.
    S obzirom na ispovijed, Sv. Ivan Arški upravo je upozoravao na izbjegivanje strožijih ispovijednika, ukazujući to kao ismijavanje (grešno, i to ne malo) sakramenta.
    Kad bih ja bio svećenik FSSPX, i bilo mi poznato Vaše mišljenje, ne bih Vam dao pričest ako imate takav stav.

    OdgovoriIzbriši
  6. Ne razumijem ovo sa tući ženu , zar mislite da nema takvih koji ih tuku ili da to ne ispovjedaju zato jer misle da to nije grijeh. Isto tako ako čovjek godinama ima svog ispovjednika ( a i duhovnika ) zar bi trebao ići i tražiti ,,strožeg " ispovjednika od jednog do drugog sve do onog koji ga ne bi htio odriješiti. Po vama bi taj valjda bio pravi.
    Kad bi teoretski gledali po vama onda nitko nije pravovaljano ispovjeđen tko je god išao kod NO svećenika koji imaju niži kriterij. Ili možda veće milosrđe .
    Kad bi vi bili svećenik FSSPXa i bilo vam poznato nečije mišljenje opet ne bi mogli uskratiti pričest nikome tko stane u red za pričest. To bi bilo jedino moguće da netom na ispovjedi toj osobi niste dali odrješenje. Svaki onaj koji se nedostojno prićešćuje sam jede svoju osudu , a svećenik može biti sukrivac ako je dao odrešenje onomu kome to nije smio. Omjer prićešćenih koji to ne bi smjeli biti mogli bi uskoro vidjeti na primjeru skorog referenduma o pobačaju.
    Kod FSSPXa se prićešćuje redovito samo tridesetak vjernika i vjerujte da ih se malo usudi pristupiti prićesnoj klupi ako nisu sigurni da ne jedu i piju svoju osudu. O pričesti na ruku i izvanrednim djeliteljima da ne prićamo.
    Robelar

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Odgovorio sam Vam prema Vašem komentaru (i Vi ste spominjali one anekdote i primjere). Sami ste rekli da ne idete kod FSSPX jer su strogi, i na osnovu toga sam Vam odgovorio. Ne može se tražiti neki svećenik je ima "širi rukav". Ako nije tako, onda je drugo.

      Izbriši
  7. Ne bih bio u koži ni jednom svećeniku koji olako daje odrješenje , a niti u onog koji ne daje, ako ne može savjetovati ni pomoći kako da se iz grijeha izađe i više ne griješi.
    Robelar

    OdgovoriIzbriši