nedjelja, 20. prosinca 2020.

Propovijed za 4. nedjelju došašća, 20. prosinca 2020. - Zašto više nema muškaraca ...

U ime Oca i Sina i Duha Svetoga.

Moji predragi u Gospodinu Našem,

 U 5. pogl. svog Evanđelja, sveti Ivan prenosi prigodu o paraliziranom čovjeku koji je 38 godina čekao da ga izliječi čudom Anđela koji se spušta i daje ljekovitu moć vodi u ribnjaku kod Ovčijih vrata u Jeruzalemu (koji je pripadao obitelj svete Ane, majke naše Gospe). Naš ga Gospodin pita želi li ozdraviti. „Nemoćni mu čovjek odgovori: Gospodine, nemam čovjeka da me spusti u ribnjak kad se zaljulja voda. Dok ja dođem, drugi siđe prije mene. " (Iv 5: 7) "Hominem non habeo ... nemam čovjeka (muškarca) ..."

Eva je mogla reći toliko toga kad je Bog ispitivao nju i Adama nakon njihovog teškog grijeha neposluha kojeg smo svi naslijedili. "A Adam reče: Žena koju si mi da dao za družicu, dade mi s drveta, i ja sam jedo." (Post 3,12) Kakva drskost! "Jesi li čovjek ili miš?", Eva je mogla legitimno pitati Adama ... U Božjim očima Adamov pad koji računa i preko njega se istočni grijeh prenosi kroz sve generacije. Ne samo da, kao prvotvorena, nije spriječio Evu da sagriješi, već si je dopustio oponašati njezin grijeh – da bi nakon toga pokušao svaliti krivicu na nju.

Čovjeku je određeno da vodi i upravlja. Iako je vrlo politički nekorektno reći to sada, to je istina. Ovo je red u kojem je Bog stvorio stvari. Točka. Kao kaznu za grijeh, Bog je muškarcu otežao dominaciju i autoritet prema ženi i supruzi. Govoreći Evi, kaže: "i bit ćeš pod vlašću svog muža, a on će imati vlast nad tobom." (Post 3,16) Ljudsk obziri i nedostatak građanske hrabrosti izvor su nebrojenih grijeha. Oni su ispravnije čovjekove slabosti i mane. Budući da bi trebao vladati i upravljati, njegov manjak na tom polju povlači za sobom najteže posljedice po sebe, svoju obitelj i ljudsko društvo. Ljudsko poštovanje ozbiljan je poremećaj jer se okreće stvorenjima ono što se u potpunosti duguje Stvoritelju: čovjekovo poštovanje i pokoravanje, strah Gospodnji.

Grčki filozof Diogen znao je za ovaj nedostatak muškosti i hrabrosti: Usred bijela dana hodao je tržnicom s zapaljenom svjetiljkom. Na pitanje što radi, odgovorio je: "Tražim čovjeka." Tražio je istinsko ljudsko biće; za čovjeka onakvog kakvim ga je Bog stvorio, a ne onu podnu krpu koju je vidio svuda oko sebe. - Situacija u Iv 5 bila je prilično slična: zamislite kako bi se iznova i iznova pojavila neka bolesna osoba, a zatim čudom brzo izliječila - i taj jadni paralitičar koji je ležao i čekao 38 godina, a nitko mu nikada nije došao pomoći . Smiješno, apsurdno ... ali vrlo stvarno i događa se cijelo vrijeme.

Glavni razlog zašto je u današnje vrijeme vrlo malo istinskih ljudi je militantna dekristijanizacija društva koja se proživljava oko tri stoljeća. Što više društvenih institucija i oslonaca slabi, to je pojedincu teže održati svoje stajalište. To je začarani krug koji može prekinuti samo istinska vrlina.

 

Ponašati se muški, „viriliter“, nije isključivi prerogativ čovjeka. Žena se također treba ponašati hrabro i muški, barem ponekad. Sjetite se samo iznimne i svetačke udovice Judite iz istoimene knjige u Starom Zavjetu koja je odsjekla glavu generalu agresorske vojske Holofernu. "Jer učinila si muževno i srce ti je ojačalo", ljudi su je hvalili nakon pobjede. Također daju razlog za njezinu hrabrost i pobjedu: "jer si ljubila čistoću" (Knjiga o Juditi 15:11) - što nas vodi do sljedeće točke.

Još jedan važan razlog degradacije muškosti je slabljenje žene i njezina pretendirana sveopća jednakost što neumoljivo dovodi do pada muškarca. Slika ženstvenosti uvelike se promijenila tijekom prošlog stoljeća. U tu su svrhu korišteni i koriste se masovni mediji - tisak, kino i televizija, danas Internet i pridružni antisocijalni mediji. "Filmske zvijezde" morale su nositi sve kraće haljine; trebale su pušiti; onda nevjerne svojim muževima i od kojih bi se razdvajale; završivši u konačnici na prostituciji. Nijedan od ovih stavova prikazan na velikim i malim ekranima ili otisnut na papiru nije zdrav za žene niti pogoduje ženstvenosti. I jako su štetni za muškarce koji su prirodno slabi i ranjivi u odnosu na drugi spol. Tko se igra vatrom, izgorjet će! Ako su ljudske strasti, a na prvom mjestu tjelesna strast, uzbuđene, tada će brzo početi voditi svoj mali život i na kraju će se izmaknuti kontroli. „Principiis obsta! - Izdrži na početku! ” Koliko često sveti Pavao u svojim poslanicama potiče muškarce da poštuju svoje žene i da se prema njima odnose kreposno! Muškarcu zasigurno postaje teže i osjetljivije postupati sa viteškom ženom kada se tako lako susreću sa "slabijim spolom" pretvorenim u buldožere, kroz revolucionarnu doktrinu univerzalne jednakosti ...

Koliko današnjih muškaraca razumije da je kršćanski brak samo posveta za roditeljstvo? A ne licenca da rade kako im je volja. Koliko sam muškaraca upoznao tijekom svoje svećeničke službe koji su malo ili ništa razumjeli o ovom pitanju ... Mladići koji se žele vjenčati, ali žive na nemoralan način - a onda istovremeno misleći da će vjenčanje čudesno sve popraviti. Vjerujte mi: sigurno neće! Ili ćete se kreposno pripremiti za oženjenu stanje ili ćete supružnika učiniti nesretnim, zajedno sa sobom. - I ja sam jednom imao slučaj - ne kažem ni na kojem kontinentu ni u kojoj zemlji - gdje je supruga došla osuditi nevjeru svog supruga. Kad sam im rekao da sjednu, čovjek je bio dovoljno drzak da mi ispriča svoju nesreću i bolove koje je pretrpio od djevojke s kojom je počinio preljub. Vjerujte mi, od tog čovjeka nije ostalo puno kad sam završio razgovor s njim.

Kao što smo objasnili prošle nedjelje u pogledu obrazovanja, uglavnom se radi o njegovanju vrline kod djece. Što se tiče naše sadašnje teme, to je gotovo isto! Sve je u vrlini. Prava vrlina, a ne licemjerje koje sada nazivaju "signalizacijom vrline".

 

U svojoj pohvali ljubavi - kreposti koja okrunjuje sve vrline i početak nebeskog života - sveti Pavao piše: „Kad sam bio dijete, govorio sam kao dijete, shvaćao kao dijete, razmišljao kao dijete. Ali, kad sam postao muškarac, ostavio sam dječije stvari." (1 Kor 13:11) U mnogim se slučajevima sada ne može prijeći iz djeteta u muškarca. Čini se da velik broj muškaraca život shvaća kao igru - što ne može biti, barem ne za katolika. To je smrtno ozbiljna stvar koja završava na Nebu ili u Paklu!

Ako želite biti muškarac, a ne odraslo dijete, prestanite misliti na sebe. Ispravite svoj um i učinite sve što je potrebno da stavite sebe i one koji su vam povjereni tamo gdje bi trebali biti: na putu u Nebo. Previše je ljudi koji su sada zauzeti razmišljanjem o sebi. U istoj mjeri u kojoj mislite na same sebe, niste adekvatni za izvršavanje autoriteta.

Autoritet dolazi od "augere - povećavati"; ali nije riječ o rastu vašeg ega, već o povećanju općeg dobra. Tijekom godina provedenih u SSPX-u živio sam u strahu da ću biti postavljen na odgovorno mjesto. Mislim da ne bih prošao gore od većine njihovih nadređenih, ali postajao sam sve svjesniji da nemam pojma u vezi s autoritetom i vršenjem vlasti. Radio sam ispod nadležnosti mnogih nadređenih koji su bili manje-više nesposobni vladati i upravljati zajednicom. Mogao bih reći toliko toga, ali nisam znao gdje bih mogao potražiti i naučiti ako ikad budem postavljen na čelo - što se, na sreću, nikada nije dogodilo. Odavno je Nadb. Lefebvre spomenuo u SSPX pravilima da će se napraviti direktorij za nadređene – ali oni još uvijek čekaju da se to ostvari, nakon 50 godina. Tada sam naučio sve o autoritetu u nekoliko odlomaka u vezi s tezom koja objašnjava situaciju u Crkvi Bp Guérard des Lauriers - a to je sve o autoritetu, ovdje najvišem autoritetu, papinu. Filozofija autoriteta koju on objašnjava vrijedi za bilo koju vrstu autoriteta. Uspostavljena je svaka vlast za osiguranje traženja i ostvarenja općeg dobra društva. Problem riješen! - Ovo je jedna od najtemeljnijih i najvažnijih lekcija koje sam naučio proteklih godina.

Stoga, kršćanski čovječe, razmisli o ovoj teškoj stvari i stavi u svoje srce da se muško i hrabro ponašaš protiv vlastitog sebičnog ja, u korist zadatka koji ti je ili će ti biti dodijeljen. Ako želite da vas drugi poslušaju, naučite se pokoravati i služiti Bogu u svemu. Ps 26,11-14: „Postavi mi, Gospodine, zakon na putu svom i vodi me pravim putem zbog neprijatelja mojih. Ne predaj me volji onih koji me muče; jer su se protiv mene digli nepravedni svjedoci; a bezakonje je lagalo samo sebe. Vjerujem da ću gledati dobrotu Gospodnju u zemlji živih. Uzdaj se u Gospoda! Priberi snagu! Budi hrabra srca, i ufaj se u Gospoda!"

Razmotrite lijepe riječi proroka Izaije koje su dio božićne liturgije: „Vlast počiva na njegovim plećima. Čudo od savjetnika, glasi njegovo ime, Jaki Bog, Otac Vječni, Knez mira." (9: 6) I uzmi za uzor sv. Josipa koji je dobio nemoguć zadatak oblikovanja, obrazovanja i podučavanja stvaratelja svemira, Boga svemudrog i sveznajućeg čovjeka.

U ime Oca i Sina i Duha Svetoga.

 P. Arnold Trauner (paterarnold@hotmail.com), njemački i engleski

 

Nema komentara:

Objavi komentar