U ime Oca i Sina i Duha Svetoga.
Dragi moji u Gospodinu našem,
Blagdan Svih svetih moćan je podsjetnik na stvarnost
Neba. Moramo iznova i iznova podizati svoj duh do nebeskih sfera u kojima Bog
prebiva usred Anđela i svetaca; gdje je On istinsko i vječno opće dobro -
njihovo svjetlo, njihov život, njihova hrana, njihova sreća; gdje je sve
nesavršeno zauvijek isključeno ...
U Evanđelju nam Gospodin pokazuje put kojim samo
možemo težiti da budemo među izabranima: Naporan Put Križa, Blaženstva. Zašto
kažemo da je život prema Blaženstvima križni put? Jer naš Gospodin tako kaže!
Nakon što je proglasio osam Blaženstava, on ih sažima rekavši: „Blago vama kad
će vas budu klevetali i proganjali, i govorili svaku vrstu zla protiv vas, zbog
mog Imena: radujte se i kličite, jer je vaša nagrada velika u nebú. Jer tako su
progonili i proroke koji su bili prije vass." (Mt 5,11-12)
Svi pravi sveci, svi istinski katolici podnijeli
su progone svih vrsta, kao što je sv. Pavao napisao o svojim iskustvima
Korinćanima: „U čestim putovanjima, u opasnostima od poplava, u opasnostima od
razbojnika, u opasnostima od mojih sunarodnjaka, u opasnostima od pogana, u
opasnostima u gradu, u opasnostima u pustinji, u opasnostima na moru, u
opasnostima od lažne braće. " (2Kor 11:26)
U tom smislu moramo uzeti u obzir dvije točke:
prvo, da su ti progoni u konačnici radi Istine: „govorili
svaku vrstu zla protiv vas, zbog mog Imena“, kako je to rekao naš Gospodin;
tako su i proroci bili progonjeni i većina od njih ubijeni od svog naroda;
drugo, da trebamo ustrajati do kraja, do posljednjeg
daha, izdržavajući ovu vrstu progona.
Vrlo je pokazno da se u sadašnjoj situaciji - onoj u
kojoj Crkva postoji u stanju prikraćenosti, bez ovlasti Kristovog namjesnika -
čini da je vrlo malo ljudi spremno problem shvatiti ispravno i pravedno. To je
ujedno i razlog zašto toliko mnogo "tradicionalista" i
"konzervativaca", nakon što su imali uvid i možda neko "iskustvo"
Istine, prije ili kasnije napusti dobru borbu. Mnogi od njih na kraju su se
zadovoljili nekim pristojnim naukom, pa čak i sakramentima koje su dijelili
nepravilno zaređeni svećenici. Tamo su stigli zbog
pragmatičnog stava, poput stava nadb. Lefebvrea koji je sklopio primirje s
"rimskim vlastima" nakon dolaska “poljskog pape” (studeni 1978. -
veljača 1979.).
„Sablazan Križa“ (usp. Gal 5,11) trajan je i
mogu ga podnijeti samo „siromašni duhom“, odnosno, kako kažu katolički
komentari, ponizni i oni čiji duh nije podređen bogatstvu. Nije
li upravo to velika lekcija koju nas Gospodin poziva da naučimo od njega? "Učite
od mene, jer sam krotak i ponizna srca." (Mt 11,29) Isuse, krotka i
ponizna srca, učini naše srce sličnim tvom!
„Jer otajstvo bezakonja već djeluje“ (2Thes 2: 7),
opet piše sveti Pavao. Izdajnik apostol Juda Iskariotski, koji je bio lopov
(usp. Iv 12,6), sagriješio je protiv prvog Blaženstva. Stoga ga je skandal s
Križem - kad je postalo jasno da će se naš Gospodin predati u ruke svojih
poslušnika - potpuno izbacio iz pravca, "i otišao je i objesio se o drvo"
(Mt 27,5). Postao je paradigma za sve one koji zdušno služe Bogu i čine se
oruđem otajstva bezakonja; mlaki kojega će naš Gospodin ispljuvati iz usta
(usp. Apc 3,16).
Naš kršćanski život danas moramo temeljiti na Istini,
kako najbolje znamo! Moramo graditi svoju kuću na stijeni, a ne na pijesku!
Previše smo vidjeli, i još uvijek vidimo, koji se zadovoljavaju nekim
"Hirngespinsteom" - sanjarskim snovima, maštarijama - umjesto da idu
za istinom i ničim osim istine. „Preljubnici, zar ne znate da je prijateljstvo
ovoga svijeta neprijateljstvo prema Bogu? Tko dakle bude prijatelj ovoga
svijeta, postaje Božji neprijatelj “, upozorava ih sveti Jakov (4: 4). Da bi
"živjeli", odlučili su skratiti uglove. Problem je što se ponekad
uspije u tom pothvatu - kao kod vozača automobila (posebno mladih i onih bez
mozga) koji misle da su brži ako skrenu zavoje; ali onda loša navika prije ili
kasnije dovede do katastrofe ili barem do velike opasnosti, naime ako počnu
rezati kutove čak i tamo gdje ne mogu vidjeti što dolazi sa druge strane. -
Svatko tko danas zaobiđe istinu, nepogrešivo završi smrskan i slomljenog vrata
- jer su oduzete zaštitne mjere župnika, katoličkih institucija itd. Stoga je
jedini razuman i čestit izbor ostati uz Istinu, bez obzira koju cijenu treba
platiti. Jer samo ako se uvijek i dosljedno držimo Istine, Bog nam može i dat
će milost svih milosti, dar konačne ustrajnosti!
Kako je danas izuzetno teško ustrajati ... Naša je
nestrpljivost velika prepreka; i tu je zavođenje svijeta; postoje one „praktične
potrebe“ koje će nas tjerati da zaboravimo ono što je jedino neophodno (usp. Lk
10,42).
U vrlo humanom obratu sveti Ivan u Apokalipsi iznosi
kako su čak i sveti mučenici na nebu nestrpljivi: „I povikaše gromkim glasom
govoreći: Koliko još dugo, Sveti i Istiniti Gospodine, ne želiš osvetiti našu
krv i suditi onima koji žive na zemlji? I bijele haljine dane su svakom od
njih; i rečeno im je da se strpe malo vremena dok se ne napuni broj vjernih
sluga i njihove braće koja trebaju biti ubijena, baš kao i oni. " (Apc 6:
10-11) Riječi "Osveti nam se za krv" znače: Oni to ne traže iz mržnje
prema svojim neprijateljima, već iz revnosti za Božju slavu i želje da Gospodin
ubrza opći sud, i potpuno blaženstvo svih njegovih izabranika.
Dragi moji ljubljeni! Što se stvari više pogoršavaju,
to više trebamo imati upravo ovaj način razmišljanja: „Primum in intentione est
ultimum in Executione. - Prva stvar u namjeri je posljednja u izvršenju. "
Opće dobro i istinski kraj svega što je Bog stvorio je Njegova veća slava. Dok
je Božja unutarnja slava - punina i blaženstvo trojstvenog života Oca, Sina i
Duha Svetoga - nepromjenjivo savršena, Njegova vanjska slava - koju On ima
pravo primiti od svojih stvorenja - raste sve do općeg suda i konačno stanje
nas stvorenja. Kad smo maltretirani od drugih, ili od događaja koji nas ne
raduju; čak i ako bismo bili ubijeni u Kristovo ime, najviši cilj i posljednji
kraj nikada nam ne smiju izmaći.
Samo ako živimo i umremo u takvom stavu, možemo se
čvrsto nadati da ćemo biti uvršteni među sve svete.
U ime Oca i Sina i Duha Svetoga.