ponedjeljak, 11. svibnja 2020.

Staljin i Castro dixit

Video je iz Madrida, primio sinoć. Za samo dva mjeseca srozali su na nulu tolike obitelji. Lenjin reče: "Prolaze desetljeća, a ništa se ne događa (opaska: hoće reći, "ali mi u međuvremenu radimo"), onda odjednom za dva tjedna sve se dogodi". Ove mi riječi (između ostalih) dolaze u pamet kad gledam ove snimke (ako se ne može vidjeti video, kliknuti ovdje):


I Leninjovi učenici, preciziraju:

"Ako kontroliraš hranu, kontroliraš i narod. I narod će biti zadovoljan za malo hrane što mu je budemo dali". Staljin.

"Ne dopusti da se narod hrani svojim vlastitim sredstvima, neka budu gladni i ti im dadni porciju na dan, uništi im firme, iskoristi neznanje tolikih koje će poslužiti da im možemo ponavljati bez prestanka da im hrana ne dolazi zbog krivice oligarhije, oporbe, trgovaca..." Fidel Castro.

2 komentara:

  1. Tko sam ja da sudim
    Sto se krije iza ovog papinog odgovora? Na prvi pogled nista. Tako misli vecina onih koji su u svijetu, optereceni svakodnevnim brigama. Oni se nisu ni obazreli na ovu papinu izjavu i njih se ovaj termin ne tice. Sto bi se zamarali jos s time. Drugi pak koji se drze za nekakve vjernike odmah prepoznaju ,,citat iz Biblije" i staju na stranu pape. Za njih je dovoljno to sto je to po njima rekao Isus a papa citirao. Njih ne zanima je li citat tocan niti je li izgovoren u kontekstu. Da bi smo ovu papinu izjavu koja je obiljezila njegov pontifikat razumjeli , moramo znati sto je papa pod time mislio. Kao prvo ima onih koji ce reci ta je papina izjava izvadjena iz konteksta. U pravu su. Tu je izjavu papa izvadio iz konteksta Isusove izjave. Moze li se reci onda da i mi vadimo papinu izjavu iz konteksta kad ni sam papa nije s njom u kontekstu. On je izvadio samo dio Isusove izjave i uklopio je u svoju izjavu gdje dobiva sasvim neki drugi smisao. Isus nije pitao samo tko sam Ja da sudim? To On nije nigdje rekao. Znamo da ce Isus doci kao Sudac zivima i mrtvima. Prema tome On to niti nije mogao reci jer bi pobio sam sebe. Vidite koliko ta izjava polako pokazuje od kud dolazi, tko stoji iza nje i kako vara i smucuje. Isus je rekao Mt7,1 ,, Ne sudite da ne budete sudjeni i mjerom kojom mjerite mjerit ce vam se." To su Isusove rijeci. Papina izjava nije cak ni modifikacija ovih, niti izvadjena iz ovog konteksta. To je sasvim neko novo pitanje koje kopira i samo asocira one zdravih ociju koji ne vide , na nekakvu mudru i poboznu izjavu. Dolazimo opet do spoznanja i saznanja da je to kopija i imitacija. Izvrnuta rijec koju je Isus rekao. Nesto poput izvrnute rijeci djavla u Rajskom vrtu kad razgovara s Evom. Ili kod citiranja napasnika u pustinji kad razgovara s Isusom. Tko sam ja da sudim? Je li to upitna ili izjavna recenica. Nejasno je i dvosmisleno. Onaj tko je zapisao moze staviti na kraju tocku, upitnik ili usklicnik. Ako se pita tko sam ja , moramo mu reci ti si papa. Kristov nepogresiv poglavar na zemlji, pastir Crkve. Eto tko je on pa da bi mogao da sudi. Njegov i je zadatak da sudi i da tako uci vjernike i daje jasan stav. Ako pak samo izjavljuje a ne pita se, onda opet nije u pravu. Jer time pokazuje laznu skromnost, nebrigu za ono sto ga se treba ticati i za sto ga se pita. Ravnodusnost, lazna malenost, nezainteresiranost. Nebriga. Omalovazavanje onoga sto jest, a jest papa. Tko ce imati stav prema grijehu ako ne papa. Dvosmislenost u sluzbi nezamjeranja. Takvim stavom , i je i nije, moze se biti i za , i protiv. Mozes jednima reci ovo ili ono, zavisi tko te pita i kad ti kako pase. Time si i za jedne i za druge, a nisi ni za ni protiv. Kakva lukavost. Otkrivam od kog dolazi. Od Boga ne dolazi jer On kaze neka govorimo Da ili Ne. Bog kaze neka dobro ne nazivamo zlim i obrnuto. A ovakvom izjavom moze biti i Da i Ne, i mozes biti i za zlo i za dobro. Kakva lukavost i mudrost ne zamjetiti se onima koji su u krivu a utisati one koji su u pravu. Opravdati grijeh. Biti sudionik i na strani pravde i na strani zla. Stvarno maestralna izjava koja se moze upotrijebiti u svakoj prilici. Pa covjece ti si papa ako vec pitas. Kako mislis voditi Crkvu ako ne mozes jasno suditi. Suditi i osuditi zlo. Odvojiti i braniti stado povjereno od zla. Kako mislis to uciniti ako ne sudis, rasudjujes i prosudjujes. Ako ne osudis zlo. Takvom izjavom podrzavas zlo i relativiziras ga. Popularno je reci ne sudi gresnika nego grijeh. Jako zanimljivo kad bi bilo istinito. Suditi treba i grijeh i onoga koji ga cini. Po tome ne bi onda nitko nikada zavrsio u Paklu. Kako vas zli reseta Evino sjeme. Izvrce vam Rijec a vi to prihvacate pod vidom poboznih fraza. Tko sam ja da sudim. Pa covjece ti time dvostruko sudis. Sudis s time sto si osudio i opravdao onoga o kome je rijec. Ti ga time oslobadjas jer kao nisi dostojan prosuditi. Opravdavas ga s time sto taj radi. A opet ga osudjujes i vec si ga osudio. Time mu kazes neka radi to i dalje, ti ne mozes ionako nista, odgovarat ce jednog dana.

    OdgovoriIzbriši
  2. Tko sam ja da sudim? Pa covjece ti time dvostruko sudis . Sudis time sto si osudio i opravdao onoga o kome je rijec. Ti ga time oslobadjas jer kao nisi dostojan presuditi. Opravdavas ga s time sto taj radi. A opet ga i osudjujes i vec si ga osudio. Time mu kazes neka radi to i dalje,ti ne mozes i onako nista, odgovarat cec jednog dana. Platit ces vec za to zlo koje cinis. Ja ti necu braniti, necu te cak ni opomenuti a kamoli suditi, ali vidjet ces zbog tog. Znaci vec si ga osudio i sudio mu u sebi jer znas da to sto cini nije dobro.
    Robelar

    OdgovoriIzbriši