Prevodimo prvo doslovce izvadak Čupićeve izvave za tisak (dano od LifeSiteNews, 16/10/15): Nadbiskup Chikaga Blaž Čupić
[Miljenik pape Franje i prvi američki biskup hrvatskog podrijetla, Blase Joseph Cupich, postao je nadbiskup u Chicagu, piše 24sata.]
- koji sudjeluje u sinodi
obitelji na pape Franje osobni poziv - rekao je na konferenciji za tisak danas
popodne da je savjest "nepovrediva", te da on vjeruje da bi rastavljenim
i ponovno oženjenim parovima (opaska: podrazumjeva se vjenčani s drugom osobom)
moglo biti dopušteno primati sakramente,
ako su "došli do odluke" da to učini "dobre savjesti". Radi se o teološkom razmišljanju prema
kojem bi se navedeno moglo također primjeniti i na homoseksualne parove.
"U
Chicagu pravim redovito posjete ljudima koji se osjećaju marginaliziranim: starije osobe,
razvedene i ponovno vjenčane, lezbijke i homoseksualce, kao i takođerr parove.
Mislim da je to stvarno potrebno da biste mogli znati što i kakav je njihov
život, ako ih uopće želimo pratiti ", rekao je.
Na pitanje
dati konkretan primjer kako bi pratio razvedenu i ponovno vjenčanu osobu u
svojoj želji da primi sakramente, Čupić je odgovorio: "Ako su ljudi došli
do odluke u dobroj savjesti onda naš posao je da im pomogne kretati naprijed i
poštivati to. Savjest je nepovrediva, a mi moramo poštovati kad netko
donosi odluke, i ja sam to uvijek činio." (Opaska "O dosta toga...", jer ne može izdržati: varljivče! Savjest se treba formirati prema objetkivnom Božjem htjenju; moja savjest nije Bog."Jer makar me ne osuđivala moja savjest, nisam zbog toga opravdan; Bog je onaj koji me sudi", reći će Sv. Pavao korinćanima, 1 Kor. 4, 4)
Kad je bio upitan od LifeSiteNews da li bi se pojam
praćenja razvedenih ljudi -koji imaju jasno vodstvo savjesti - do primanja
sakramenata, mogao primjeniti i na gay parove u Crkvi koji žele primiti
pričest, Čupić je naznačio potvrdan odgovor.
"Mislim da su homoseksualci (opaska: koristi
njihov žargon – gay osobe) ljudska bića i da imaju savjest. A moja zadaća kao
pastira jest pomoći im u razlikovanju onoga što je volja Božja s obzirom na moralno
učenje Crkve i u isto vrijeme pomoći im kroz period razlučivanja pri
razumjevanju što Bog od njih hoće pri tom pitanju”, rekao je. “To je za
svakoga. Mislim da
ne trebamo obilježiti neku skupinu kao da ne bi bila dio ljudske obitelji, kao
da bi postojala neka druga pravila za njih. To bi
bila velika pogreška. "
Eh sad
ide komentar “O dosta toga i što dublje”. Što je moguće kraći, jer nema potreba
duljiti ovdje.
Jasno je
prije svega da se radi o jednom vrhunskom Franjinom čovjeku, to jest, ne Božjemu.
Jer je ovo razbojnik, Juda, koji bi htio rušiti Crkvu. Ide totalno Franjinim
stopama, samo ćemo podjstetiti kako tek prije nekoliko dana –baš uoči sinode-
izađe slika Franje sa onim transeksualcem Dijegom i njegovom prijom:
Samo da
napomenemo da je i “Diego” od Boga stvoren žensko: ime mu je bilo Neria, ali
jednog dana odluči se našpricati hormona, napraviti nekoliko operacija, odsjeći
tu i tamo štogod… et voilá! Eto ti Diega!
Kako se čovjek katolik ponašati prema ovome? Treba ovo
sve zaćerati, prijatelju moj. Ovo je stoka koja se uvugla u tuđu ogradu da
napravi hršum. Tu ti je sva logika.
Ali sjetičemo se barem jedne zgode iz povijesti Crkve.
Bilo je to u doba Nestora (381-431), ništa manje ni ništa više Carigradskog Patrijarha.
To jest: drugi iza Pape!
I tako, poče ti Nestor blebetati jednom, i
to usred Carigradske Katedrale. Piše u svom djelu L´année Liturgique, Dom Prospero Gueranguer sljedeće: „Božič, 428.
Nestor, iskorištavajući veliki saziv vjernika pri slavlju Poroda Djevice
Marije, sa biskupske katedre izreče ove bogohulne riječi: 'Marija nije rodila
Boga: njen Sin nije drugo do čovjek, instrument božanstva'. Pred tim riječima
mnoštvo se užasnulo od strave: nastupajući kao glas mnoštva, diže se Euzebio
Doril, obični laik, usred uzrujanog mnoštva da negoduje zbog takve nepobožnosti.
(...) Njegov plemeniti postupak predstavljao je očuvanje vjere u Bizantiji i
zavrijedilo mu priznanje i Koncila i Papa! (Dom Próspero Guéranger, L’anno liturgico, trad.it., Edizione Paoline,
Alba, 1959, vol.I, pp. 795-796).
Nestoru će poslike teološki na Efeškom Koncilu odgovoriti
Sv. Ciprijan: „... jer nije prvo se rodio običan čovjek, od Presvete Djevice, i
onda na njega sišla Riječ; već, bivši jedno već od majčine utrobe –Sin Božji
tijelom postao-, kaže se da se podvrgnuo tjelesnom rađanju, kao netko tko čini
svojim rođenje od svog vlastitog tijela... Na taj način (Sveti Oci) nisu imali nikakvu nezgodu zvati
Majkom Božjom Presvetu Djevicu“.
To jest, ne da je Gospa Majka Božja od Vječnosti, što bi
bio apsurd, već jer je Majka Krista, koji je Bog i Čovjek nerazdjeljivo. U
istoj osobi-Božjoj, dvije naravi.
Ah, nekad je Sv. Nikola šamar opucao heretiku Ariju, na
Nicejskom Koncilu, jer je nijekao
Kristovo Božanstvo! Logično, šta ćeš ti onda ovdje, kad ne vjeruješ?
Čupiću, briši! I ti i ko te drži!
Nema komentara:
Objavi komentar