U naslovnici
Irskog Ustava donešenog prvog srpnja 1937-me, stoji:
„U ime Presvetog Trojstva, od kojeg proističe
svaki auktoritet i kojem teže kao zadnjem cilju sva djela, koliko Država koliko
ljudi.
MI, narod Irske,
Iz poniznog priznanja svih naših obaveza prema
Našem Gospodinu Isusu Kristu, koji održi naše očeve kroz stoljeća kušnji:
U sjećanju
zahvalnom na dičnu i neprekidnu borbu očeva naših za povraćanjem legitimne
neovisnosti naše Nacije;
I nastojeći
poduprijeti opće dobro, dužnim vršenjem
kreposti Razboritosti, Pravde i Ljubavi, na taj način da se garantira
dostojanstvo i sloboda svakog pojedinog, te se postigne autentični društveni
poredak, obnovi jedinstvo naše zemlje i ustanovi sloga sa drugim nacijama,
OVIM SVEČANIM
ČINOM PRIHVAĆAMO, PROMIČEMO I UDJELJUJEMO NAM OVAJ USTAV.
Ove nedjelje,
22-og petog, 62% glasova na referendumu
dadoše svoj glas sodomskim pretenzijama.
Gdje, bolan, osta
Irska, i naslovnica njenog Ustava, te vjera njihova, i pastiri njihovi, gdje
tradicije velne nestade?
Podsjetiti ću
malo mlađi naraštaj, idemo na jedan dobar katekizam koji je to baš onako fino
objašnjavao, iz Velikog Katekizma Svetog Pija X
(od prije kojih sto i deset godina):
Točka 967: Koji su grijesi za koje se kaže da viču u
nebo? Grijesi za koje se kaže da vapiju u nebo su četiri: 1. Hotimično
ubojstvo; 2. Nečisti grijesi protiv naravi; 3. Zloraba siromaha; 4. Uskraćivanje ili
nepravedno zadržavanje radnikove nadnice.
Točka 968: Zašto se kaže da ovi grijesi vapiju u nebo?
Kaže se da ovi grijesi vapiju u nebo jer to kaže Duh Sveti, i jer je
njihova zloća toliko velika i očita da iznuđava najstrožiju kaznu Božju.
Barem točka 967
je uglavnom prisutna i u današnjem Katekizmu (ne znači to da prijašnji više ne
vrijedi):
“Katehetska
tradicija podsjeća da postoje također "u nebo vapijući grijesi". U
nebo vapiju: krv Abelova; sodomski grijeh; jauk potlačenog naroda u Egiptu;
jauk stranca, udovice i sirote; nepravda prema zaposlenom radniku.”
(1867)
Da skratim: i koja
je reakcija bila nekih biskupa Irske, možemo li tu tražiti neku vez usa ovim
rezultatom?
Dablinski
nadbispkup, Diarmiuid Martin,
izjavio je prije izbora:
„Etika jednakostine precizira uniformnost. Može postojati jedna etika jednakosti, to jest, etika
koja priznaje i poštiva razlike. Jedno
pluralno društvo može biti kreativno za naći načine tretiranja osoba koje ispoljavaju
orijentaciju prema istom spolu, da tako mognu izvršiti svoja prava i vidjeti
priznate i poštovane svoje ljubavne odnose, uvijek očuvajući jedinstven
karakter relacije čovjek-žena. Ali razumjem da zbog tvrdoće kojom je Irska Crkva tretirala ove osobe, danas je vrlo
teško da priznaju moju iskrenost.“
Molim? Što ste
rekli? Ne trebaju mi objašnjenja.
„Moja pozicija je Pape Franje, koji, u debatama u vezi homoseksualnog braka u Argentini, je bio
rekao da je on protiv legalizacije braka između osoba iste spoli, ali da se ne treba suditi nikoga“.
I nakon
referenduma, izjava bijaše:
„Crkvi je potrebna jedan ljek realnosti“.
Koji to vjetrovi
pušu, pto se sprema?
Kuda ide Franjo, nije da nam nije baš i nepoznato:
Tko je Mons. Battista
Ricca, Franjin financijski predstavnik IOR-a (Vatikanske Banke)?
Par crtica: Bivši
nuncij u Urugvaju, još 2001-ve imao žalosnih incidenata u Montevideu. Nebouzdan
u svojim porivima, navratio jednom zgodom u ne lijepi lokal Bulevar Artigas, u
kojem se dosta toga nečasnoga radi,... te čak bio i gadno isprebijan. Iste godine
u osmom mjesecu dizalo nuncijature se pokvarilo, te su morali doći
vatrogasni osloboditi ga... i jednog
momka sa njim, identificarog od
policije.
E zbog toga, zato
govorim, e zbog tog Battiste reče Franjo onu slavnu rečenicu: „Ako je jedna
osoba gay, i traži Gospodina i ima dobro volju, tko sam ja da je sudim?“ Treba se čuditi onda reakcijama? Kao da su neki jedva dočekali.
Jedini list
prisutan na sastanku je La Repubblica, jako anteklerikalni list, jedini list
koji sam Franjo priznaje da čita, kako izvještava jučer GloriaTV.
Nema komentara:
Objavi komentar